کد خبر: 341333
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

معاون شهردار تهران:

تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند/ مباحثه با دستفروشان به معنای تأیید آنها نیست/ ودیعه رایگان بیدود برای دانشجویان و خبرنگاران

معاون شهردار تهران گفت: از ابتدای پاییز همه تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می گیرند.

تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند/ مباحثه با دستفروشان به معنای تأیید آنها نیست/ ودیعه رایگان بیدود برای دانشجویان و خبرنگاران
کد خبر: 341333
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن پورسید آقایی معاون شهردار تهران، درباره تاکسی‌های اینترنتی و اقداماتی که شهرداری در این راستا در دستورکار قرار داشته است، اظهار داشت: دستورالعلمی در این زمینه با هماهنگی وزارت کشور تهیه و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این دستورالعمل احتمالاً تا پایان هفته جاری در سراسر کشور ابلاغ می‌شود و بر همین اساس، تا پایان تابستان و از ابتدای مهر تمام تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.

مدتی پیش شهرداری علیه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دلیل صدور مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی طرح شکایت و اختلافات قدیمی وارد فاز تازه‌ای شد که موضع‌گیری‌ها را جدی‌ و رسمی‌‌تر کرد و اکنون به نظر می‌رسد شهرداری در این اختلاف و شکایت پیروز شده و تاکسی‌های اینترنتی را تحت نظارت خود درآورده است.

پورسید آقایی همچنین با بیان این که با آغاز مهر ماه ترافیک شهر حتی تا 40 درصد افزایش می‌یابد، گفت: بر همین اساس برنامه ریزی‌های زیادی در خصوص مهار ترافیک در مهرماه انجام شده است.

وی افزود: محدودیت برخی خودروهای توزیع بار از جمله کامیونت‌ها را از ساعت 6 تا 9 صبح داریم. به گونه‌ای که این خودروها حق تردد در شهر را ندارند و در هر نقطه‌ای از شهر که دیده شوند جریمه خواهند شد و دوربین‌ها نیز آنها را رصد می‌کنند.

پورسید آقایی در مورد شناور شدن ساعات کار ادارات گفت: الان دو سال است که پیشنهاد شهرداری در مورد شناور شدن ساعات کار در مهر ماه بخصوص در هفته‌ی ابتدایی تصویب می‌شود. اما پیشنهاد دادیم که برای امسال ساعت کار از ساعت 7 تا 9 صبح شناور شده و در عصر نیز به متناسب تاخیر صبحگاهی ساعت کار شناور شود.

معاون شهردار تهران افزود: معاون اول رئیس جمهور در مورد شناور شدن ساعت کار دستور مساعد دادند اما هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده است.

تهیه دستورالعملی برای نحوه کنترل مسافربرهای اینترنتی

معاون شهردار تهران در مورد قرارگرفتن مسافربرهای اینترنتی زیر نظر معاونت حمل و نقل نیز گفت: دقت داشته باشید که شهرداری تهران در مورد قیمت این مسافربرها هیچ کنترلی ندارد، چه بسا این مسافربرهای اینترنتی در تیر ماه 30 درصد قیمت پایه خود را افزایش دادند.

پورسید آقایی افزود:‌ دستورالعملی برای نحوه کنترل مسافربرهای اینترنتی تهیه شده که برای امضا به وزرا ارسال شده است و به نظر می‌رسد این هفته دستورالعمل‌ها طی مراسمی رونمایی می‌شود اما دقت داشته باشید که تنها شهرداری در مورد نحوه کنترل خودرو و راننده فعال خواهد بود.

ودیعه رایگان بیدود برای دانشجویان و خبرنگاران

وی در مورد ارائه خدمات دوچرخه به گروه های هدف گفت: براساس مصوبه روزگذشته مقرر شد دوچرخه بی‌دود برای دانشجویان و خبرنگاران در پرداخت ودیعه رایگان باشد یعنی مبلغ ودیعه را شهرداری پرداخت کرده و تنها دانشجویان و خبرنگاران هزینه هر تردد خود را انجام پرداخت خواهند کرد.

160 میلیارد تومان درآمد حاصل از طرح ترافیک

پورسیدآقایی در مورد درآمد حاصل از طرح ترافیک از ابتدای سال اظهار داشت: 160 میلیارد تومان وصولی امسال در این زمینه داشته‌ایم که این مبلغ بخشی از آن در توسعه اتوبوسرانی و مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین بخشی از این در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته تا 28 دستگاه اتوبوس، ‌200 تاکسی و 2 هزار دوچرخه پرداخت وام آن انجام گیرد.بر همین اساس شیوه‌نامه آن تهیه شده و از این محل به شهروندان وام خواهیم داد.

شکایت پلیس راهور به جایی نرسید

وی در مورد پرونده عوارض زوج و فرد گفت: این پرونده مختومه بوده و هست اتفاق خاصی رخ نداده و خوشبختانه بسیاری از مردم این عوارض را پرداخت کرده‌اند؛ شکایت پلیس راهور به جایی نرسید چون ابلاغی در این زمینه نشده است.

افزایش 30 درصدی قیمت تاکسی‌های اینترنتی

معاون شهردار تهران در مورد خبر تحت نظارت قرار گرفتن تاکسی‌های اینترنتی تحت پوشش شهرداری گفت: قیمت آنها تحت کنترل هیچ نهادی نیست و بر اساس مشاهدات ما از ابتدای تیر 30 درصد بیشتر شده است. همچنین باید توجه داشت که نظارت بر قیمت تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار ما نیست و دستورالعمل تبیین شده در مورد نحوه کنترل خودرو و راننده است.

ماجرای فرونشست در تونل‌های مترو

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی در مورد فرونشست در منطقه 20 که خط مترو در حال ساخت است، گفت: در عمق 17 متری دستگاه حفاری TBM مشغول انجام حفاری است و در تونل‌ مترو لایه‌های بالاتر آن خللی ایجاد شده که ممکن است خاکها را جابه‌جا و در سطح خیابان ترک یا نشست ایجاد کند.

وی افزود: این اقدامات در دست رصد است و خوشبختانه در این منطقه برای حفر تونل از زیر بافت مسکونی عبور کرده‌ایم و ریزش در بافت مسکونی نداشتیم. اکنون در زیر خیابان شهید غیوری قرار داریم که در دو محل مقداری حفره و ترک ایجاد شده. ستاد بحران و شهرداری این موضوع را رصد کرده و من ظهر امروز از این منطقه بازدید می‌کنم.

تعطیلی فعالیت‌های عمرانی تا دو هفته پس از مهر

معاون شهردار تهران گفت: در مورد موضوع مدارس اقدامات سال به سال بهتر شده و با راه‌اندازی سامانه سپند تقریبا بیش از 90 درصد سرویس مدارس نظم گرفته و ساماندهی خوبی برایشان شده است البته در روز نخست بازگشایی مدارس سرویس‌ها به دلیل اینکه هنوز محل دقیق دانش‌آموزان مشخص نیست به خانواده‌ها اعلام می‌کنند خودشان فرزندانشان را جابه‌جا کنند.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی تا دو هفته پس از مهر متوقف خواهد بود و شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده در مقابل مدارس خط‌کشی عابر پیاده انجام گیرد و جهت رفع عارضه کارگاهی اقدام کنند.

خیابان ملک شخصی نیست

معاون شهردار تهران در مورد پارک حاشیه‌ای گفت: طرح پارک هوشمند در منطقه 2 تهران اجرایی شده و به زودی در سراسر پایتخت مورد توجه قرار خواهد گرفت. فضای خیابان متعلق به همه است و هیچ دستگاه دولتی و هیچ شهروندی اعم از کسبه حق ندارند جلوی مغازه یا نهاد خود را پارک شخصی در نظر گیرند و هیچ فردی نمی‌تواند جلوی مغازه خود را پارک دائمی رایگان کند.

تغییر طرح ترافیک بزرگ‌ترین جراحی در شهر

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمانی که شما به شهرداری آمدید گفتید قصد دارید جراحی بزرگ برای پایتخت انجام دهید و اکنون این جراحی چه بوده است،‌گفت: به نظرم تغییر طرح ترافیک و حذف زوج و فرد اقدام زیربنایی و اصولی بود که انجام گرفت و این مسئله بزرگ‌ترین جراحی در سطح شهر است.

طرح جدید ترافیک مورد تأیید پلیس راهور

پورسیدآقایی در ادامه درباره طرح جدید ترافیک اظهار داشت: این طرح در شورای عالی ترافیک که یکی از اعضایش رئیس پلیس راهور تهران است مورد تأیید قرار گرفت و به نظرم در مورد مسائل مرتبط با تهران بهتر است به جای مسئولین راهور ناجا راهور تهران توضیح دهند در این راستا با پلیس همکاری و تعامل انجام گرفته و طرح مورد استقبال دو طرف بوده است.

همه ایستگاه‌های جدید مترو دارای پله‌برقی

وی در مورد اینکه عضو هیأت رئیسه شورای شهر گفته بود همه ایستگاه‌های مترو نیاز به پله‌برقی ندارد بیان داشت: ما هیچ ایستگاهی را افتتاح نمی‌کنیم غیر اینکه همه شرایط آن از جمله پله‌برقی‌هایش مهیا باشد احتمالا بحث خانم نژادبهرام در مورد ایستگاه‌های قدیم بوده که فضای آن پیش‌بینی نشده مانند ایستگاه 15 خرداد که 20 سال پیش ساخته شده و فضایی برای پله برقی ندارد.

معاون شهردار تهران گفت: ایستگاه شادمان ورودی قدیمی نیز نمی‌توانیم برایش پله برقی تعبیه کنیم ولی موافق راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید بدون پله‌برقی نیستیم موضوع آسانسور برای افراد کم‌توان در قراردادهای ما مورد توجه قرار گرفته است.

پیگیری برای تشکیل پلیس دوچرخه

پورسیدآقای در مورد راه‌اندازی پلیس دوچرخه گفت:‌ توافقات با پلیس در این زمینه انجام گرفته و قصد داریم پلیس دوچرخه ویژه مسیرهای دوچرخه در نظر گیریم تا اگر کسی سدمعبر کرد اعمال قانون انجام شود و ما در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مباحثه با دستفروشان به معنای تأیید آنها نیست

معاون شهردار تهران در مورد اینکه گفته می‌شود شهرداری چراغ سبز به فعالیت دستفروشان نشان داده اظهار داشت: گفت‌وگو به منظور تأیید کردن کار آنها نیست و ما دستفروشی را قانون‌مند نمی‌کنیم، کماکان با شدت با دستفروشی در ایستگاه‌های مترو و سکوها برخورد می‌شود و ما عزممان را جزم کرده‌ایم و در حذف اختیارات‌مان عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دامنه دستفروشی روی سکوها خطر جانی دارد و ما با این مسئله به شدت برخورد می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها