کدام قوانین بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس اصلاح می‌شود؟

سقف و کف‌های سرمایه‌ و فرایند پذیرش شرکت‌ها در بازار کوچک و متوسط فرابورس ایران قرار است طی ماه‌های آینده اصلاح شود و نحوه ورود سرمایه‌گذاران در این بازار نیز بازبینی خواهد شد.

کدام قوانین بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس اصلاح می‌شود؟
کد خبر: 341345
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۴۴:۱۶

اعتمادآنلاین| به تازگی اعلام شده که قرار است مقررات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) فرابورس ایران اصلاح شود. فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بازار SME یکی از مواردی است که اصلاح خواهد شد. همچنین سقف و کف‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها برای ورود به بازار مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

آن طور که مدیر عامل فرابورس ایران اعلام کرده، قرار است نحوه ورود سرمایه‌گذاران در این بازار نیز اصلاح شود.

به گفته امیر هامونی، فرابورس تلاش می‌کند ارتباط قوی و معنی‌دارتر از گذشته میان بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌نفع و تنظیم‌گر این نوع شرکت‌ها برقرار شود.

به اعتقاد وی، بخش خصوصی واقعی پیشران بازار SME در فرابورس خواهد بود و با اصلاح رویه‌های پذیرش شرکت‌ها در این بازار به طور قطع تامین مالی SME ها نیز با سهولت بیشتری امکان‌پذیر می‌شود، چراکه علاوه بر روش‌های معمول تامین مالی در بازار سهام، ابزارهای مالی اسلامی نیز به تجهیز منابع برای شرکت‌های کوچک و متوسط کمک ویژه‌ای خواهند کرد.

شرکت‌های کوچک و متوسط بخش قابل توجهی از اشتغال جهان را تشکیل می‌دهند

بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش قابل توجهی از مشاغل دنیا را شامل می‌شوند و به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، در اتحادیه اروپا بنگاه‌های کوچک و متوسط 99 درصد از مشاغل کل این اتحادیه را تشکیل می‌دهند و دو سوم کل اشتغال بخش خصوصی را نیز در اختیار گرفته‌اند.

به گفته هامونی، SME ها ستون فقرات اقتصاد هستند و این کسب‌وکارها تقریبا در تمام دنیا از اهمیت کلیدی برخوردارند؛ موضوعی که در کشور ما نیز صادق بوده و با توجه به آمار بیکاری و فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم‌های یکجانبه، اهمیتی مضاعف دارد.

تا کنون چهار شرکت در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران عرضه شدند که این شرکت‌ها در صنایع شیمیایی، غذایی و فلزات اساسی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها