کد خبر: 341392
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۲۶:۳۸
| |

160 تن دارو و تجهیزات پزشکی ویژه اربعین راهی عراق می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارسال 160 تن دارو و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین حسینی(ع) به کشور عراق خبر داد و گفت: پس از ارسال این محموله دارویی هزار و 700 نیروی درمانی این مرکز برای خدمت رسانی به زوار اربعین به عتبات عالیات اعزام می شوند.

160 تن دارو و تجهیزات پزشکی ویژه اربعین راهی عراق می‌شود
کد خبر: 341392
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۲۶:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمدتقی حلی ساز افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عملیات عظیم اربعین حسینی 2 ماموریت را در داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد؛ بدین‌ترتیب که در داخل کشور و تا رسیدن به مرزهای زمینی (مهران، چذابه، شلمچه و خسروی)، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خدمات لازم را به زائرین سالار شهیدان(ع) ارائه خواهد کرد و در خارج از مرزها (کشور عراق) نیز مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خدمات درمانی مربوطه را به زائرین اربعین حسینی(ع) در شهرهای کربلا معلی، کاظمین شریفین، سامرا، کوت، حله و نجف اشرف را ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی این مرکز وابسته به جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) نیز گفت: برای این منظور تعداد 40 دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی و فوریتی در ایام اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توضیح داد: همچنین پایگاه‌های درمانی هلال احمر در «کربلای معلی» در درمانگاه های شبانه‌روزی هتل الماس شرق، هتل ملاک، بیمارستان الحسین(ع)، پایگاه درمانی پارک متنزه الحسین(ع) (طب سنتی)، درمانگاه هتل بلدالاولیاء در باب‌القبله حضرت عباس(ع)، مسیر «نجف اشرف تا کربلای معلی» در عمود 285، بیمارستان حیدریه عمود 690، پایگاه مجمع زائرین امام حسن مجتبی (ع) عمود 790، عمود 1080، عمود 1092، عمود 1120، در «نجف اشرف» در درمانگاه شبانه روزی هتل نباء، درمانگاه شبانه روزی در هتل ام القری، پایگاه درمانی در صحن جدید حضرت الزهراء (س)، پایگاه کمیل(مسجد کوفه)، در شهر «کاظمین» درمانگاه شبانه‌روزی هتل جنه‌الفردوس، پایگاه درمانی در خیابان صاحب‌الزمان(عج)، پایگاه درمانی در خیابان امام علی(ع)، در شهر «سامراء» پایگاه درمانی در منطقه سامراء و 2 پایگاه‌ها درمانی در شهر «حله» به ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی(ع) خواهند پرداخت.

حلی ساز اضافه کرد: در اربعین سال 98 برای ارائه خدمات تخصصی پزشکی از بیمارستان‌ های عراق هم استفاده می‌کنیم و بیمارستان‌های نجف، حیدری بین کربلا و نجف و الحسین در کربلا و الکاظمیه در کاظمین برای این‌ کار در نظر گرفته شده‌اند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال سه تا چهار میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی امسال شرکت کنند. وقتی تعداد زوار افزایش پیدا می‌کند، ما نیز باید فعالیت‌های بیشتری را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنیم. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام هزار و 700 نفر کادر درمانی و بهداشتی، پزشکی و امدادی انجام شده که از این تعداد حدود 350 پزشک عمومی و حدود 82 تا 100 نفر متخصص را در نظر گرفته‌ایم و سایر افراد اعزامی نیز پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، راننده‌های آمبولانس، راننده‌های اتوبوس آمبولانس، خودروهای امداد و نظایر آن هستند.


اربعین مصادف با 20 صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا است. «جابر بن عبدالله انصاری» صحابی برجسته حضرت محمد(ص) یکی از نخستین افرادی است که مزار حسین بن علی(ع) را زیارت کرد.


زیارت اربعین از اعمال مهم و ویژه مسلمانان است و هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.


راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.


مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود 80 کیلومتر است و هزار و 452 ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون 50 متر است.


برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود 20 تا 25 ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز 16 صفر است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها