کد خبر: 341414
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۵:۴۹
| |

سندرز خطاب به ترامپ:

آقای ترامپ! تنها کنگره می‌تواند اعلام جنگ کند

سناتور و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به ترامپ برای آغاز جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه هشدار داد و گفت تنها به گفته دیکتاتوری سعودی نمی‌توانید جنگ دیگری را آغاز کنید.

آقای ترامپ! تنها کنگره می‌تواند اعلام جنگ کند
کد خبر: 341414
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۵:۴۹

اعتمادآنلاین| برنی سندرز در واکنش به توئیت ماجراجویانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده کاملا روشن است. تنها کنگره، نه رئیس‌جمهوری، می تواند اعلام جنگ کند.

او تصریح کرد: کنگره به تو اجازه نخواهد داد تا جنگ فاجعه‌بار دیگری را در خاورمیانه تنها به این دلیل که دیکتاتوری وحشی سعودی به تو گفته است، آغاز کنی.

دونالد ترامپ پس از آنکه نیروهای یمنی، پالایشگاه نفتی آرامکو را مورد هدف قرار دادند، ابتدا مجوز عرضه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را صادر کند تا به گفته او بتواند قیمت این محصول را تحت کنترل درآورد.

او اندکی بعد، در یادداشت توئیتری دیگری، پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با مقامات جمهوری اسلامی ایران را خبر جعلی خواند و منکر آن شد. رئیس‌جمهوری آمریکا که سیاست‌های کشورش را در جملات توئیتری تعیین می کند، یادداشت بعدی خود را با لحن خوشایند رژیم سعودی طراحی کرد و مدعی شد که آماده حمله نظامی است اما منتظر است تا سعودی ها، تایید کنند که این حمله کار چه کسی بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها