رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

حکم عزل مدیران متخلف مدارس غیردولتی صادر شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از صدور حکم عزل برای مدیران متخلف مدارس غیردولتی خبر داد.

حکم عزل مدیران متخلف مدارس غیردولتی صادر شد
کد خبر: 341427
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۹:۵۸:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره اینکه همچنان برخی از مدارس غیردولتی خلاف مقررات و بیش از مبلغ تعیین شده از والدین شهریه ثبت‌نام دریافت می‌کنند، چرا نظارتی بر کار مدیران این مدارس نمی‌‎شود؟ گفت: اگر اسامی این مدارس را دارید در اختیار بنده قرار دهید تا رسیدگی شود و ظرف مدت یک هفته به شما پاسخ می‌دهم که با این مدارس چه برخوردی شده است. البته به طور مرتب بازدیدهای ما از این مدارس انجام می‌شود.

وی در واکنش به این سوال که یکی از مدارس غیرانتفاعی در منطقه دو تهران در مقطع دوم ابتدایی از والدین دانش‌آموزان مبلغ 17 میلیون تومان اخذ می‌کند، در حالی که طبق مصوبه این مبلغ زیر 10 میلیون تومان است، گفت: در صورت اعلام اسامی این مدارس ما به آنجا مراجعه و مساله را بررسی خواهیم کرد، کما اینکه بازدیدهای ما از مدارس جهت اخذ شهریه همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه علاوه بر سازمان ما سازمان‌های دیگر هم این بازدید را انجام می‌دهند، گفت: شورای شهر تهران و سازمان آموزش و پرورش این بازدیدها را انجام می‌دهد. اگر مصدایقی دارید، حتما عنوان کنید البته اکنون تعداد این مدارس بسیار کم شده و باید با همین تعداد اندک نیز برخورد کرد.

زینی‌وند گفت: در حال حاضر تعداد مدارسی که تخلف می‌کنند و شهریه اضافه می‌گیرند، کم شده و اگر همین تعداد اندک نیز با کمک مردم و دوستان شناسایی شوند، ظرف مدت یک هفته به شما پاسخ می‌دهیم و اقدامات صورت گرفته را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا مدارس غیردولتی از قوانین حساب نمی‌‎برند، وگرنه چنین اتفاقی نمی‌افتاد و همان شهریه مصوب را دریافت می‌کردند، گفت: مدارس حساب می‌‎برند، اما متاسفانه بعضی از آنها سوءاستفاده می‌کنند. وگرنه برخوردهایی که شده نسبت به سال گذشته میران تخلف مدارس که شهریه اضافه می‌گیرند، خیلی کمتر شده است. در واقع میزان تخلفات، شکایات و دریافتی‌های اضافی حتی قابل قیاس با سال گذشته نیست.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره مجازات افراد متخلف گفت: قطعا با متخلفان برخورد می‌شود یک سری از آنها عزل و یک سری هم توبیخ شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اینکه پس از اعلام نتایج کنکور بعضی از دانش‌آموزانی که در مدارس غیرانتفاعی درس می‌خواندند، توانستند در کنکور رتبه تک رقمی کسب کنند و در پی آن حواشی زیادی به وجود آمد و موجی از انتقاد نسبت به تبعیض آموزشی ایجاد شد، گفت: تبعیض نیست؛ مدرسه خوب کار کرده و سطح قبولی بالا بوده است. البته این ایراد مدارس دولتی هم نیست. من تکلیف کرده‌ام مدارس غیردولتی به کیفیت بخشی اهمیت بدهند، زیرا مردم به این مدارس اعتماد کرده‌اند پس باید سطح کیفیت‌شان را بالا ببرند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها