کد خبر: 341431
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۳:۳۸
| |

کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مراکز آموزشی نباید بدون مجوز فعالیت کنند/ ضرورت برخورد قوه قضائیه و نیروی انتظامی با مراکز آموزشی جعلی

جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است که از طریق قوه قضائیه و نیروی انتظامی پیگیر باشد و اجازه ندهد که برخی افراد با ایجاد مراکز آموزشی جعلی، خانواده‌ها را فریب دهند.

مراکز آموزشی نباید بدون مجوز فعالیت کنند/ ضرورت برخورد قوه قضائیه و نیروی انتظامی با مراکز آموزشی جعلی
کد خبر: 341431
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۳:۳۸

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه مراکز و موسساتی ایجاد شده‌اند که بدون کسب مجوز از آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند، گفت: مردم به آموزش و پرورش و مراکز ذیل آن اعتماد دارند و به همین دلیل این وزارتخانه باید روی کل سیستم آموزشی کشور به ویژه آموزش عمومی تسلط داشته باشد و اجازه ندهد که کسی از این فضا سوء استفاده کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله به ویژه در آستانه سال تحصیلی بیشتر نمود پیدا می‌کند و برخی مراکز و موسسات سودجو اقدام به جعل عنوان مدارس می‌کنند که وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی این مسئله باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه چندی پیش یکسری مراکز غیرقانونی تحت عنوان مدارس طبیعت ایجاد شده بود، ادامه داد: حدود 500 واحد آموزشی تحت عنوان مدارس طبیعت در کشور وجود داشت که مجلس به این موضوع ورود کرد و پس از تحقیقات و بررسی‌های گسترده به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش از وجود این مراکز بی‌اطلاع است و از آنجایی که صدور مجوز برای این مراکز تخلف بود، پلمپ شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراکز غیردولتی بسیار زیادی در حوزه آموزشی مشغول به فعالیت هستند که حتما وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد و بداند که این مراکز به چه دلیلی ایجاد شده‌اند و نباید بدون مجوز فعالیت کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی موظفند که بر فعالیت همه آموزشگاه‌های علمی آزاد در سراسر کشور تسلط داشته باشند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نمایندگان مجلس به هیچ وجه نمی‌پذیرند که تخلف و مشکلی در مراکز آموزشی به وجود آید، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش موظف است که از طریق قوه قضائیه و نیروی انتظامی پیگیر این امور باشد و اجازه ندهد که برخی افراد با ایجاد مراکز آموزشی جعلی، خانواده‌ها را فریب دهند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در واقع آموزش و پرورش باید به نیروی انتظامی نامه بزند که مراکز آموزشی جعلی شناسایی و با متخلفان برخورد شود و نیروی انتظامی هم موظف است که تابلوهای این مراکز را جمع‌آوری و از ادامه فعالیت غیرقانونی آنان جلوگیری کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها