کد خبر: 341435
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۷:۰۰
| |

شماره جدید فصلنامه «فرهنگ‌بان» منتشر شد

شماره جدید فصلنامه فرهنگی و هنری «فرهنگ‌بان» منتشر شد.

شماره جدید فصلنامه «فرهنگ‌بان» منتشر شد
کد خبر: 341435
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین شماره از این فصلنامه که شامل بخش‌های «نامه»، «اندیشه»، «تاریخ»، «ادبیات و زبان فارسی»، «ایران در جهان»، «داستان»، «معرفی و نقد کتاب» و «یادنامه» است با یادداشت مرتضی هاشمی‌پور - مدیرمسئول و سردبیر این فصلنامه - آغاز می‌شود.

در بخش «ادبیات و زبان فارسی» متن بازنوشته سخنان محمد دهقانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان «عطا و لقای مینوی»، «سرگذشت یک شعر» نوشته کامیار عابدی با عنوان «مهدی حمیدی‌شیرازی و چکامه‌ای مرگ‌آگین»، «کلیات مطبوعات؛ کتاب‌گونه‌ای ادواری‌نما» نوشته سیدفرید قاسمی و «طرحی مقدماتی برای ویرایش فرهنگ بزرگ سخن» نوشته محمدرضا افضلی، مجید ملکان و حیدر قمری آمده است.

همچنین بخش «داستان» با «نووُسترویکا» نوشته ماریا روا با ترجمه مژده دقیقی و «زن و شوهر لطیفه تعریف می‌کنند» نوشته کورت توخولسکی با ترجمه علی‌اصغر حداد همراه است.

از آن‌چه در بخش «معرفی و نقد کتاب» آمده است نیز می‌توان به «نور به جای توفان و خشم» نوشته حورا یاوری، «مرور و معرفی نقد و نظریه ادبی» نوشته امیرحسین صادقی، «کتابی له و علیه ویرایش» نوشته علی صلح‌جو و ... اشاره کرد.

یادنامه این شماره از «فرهنگ‌بان» به یاد مرتضی کلانتریان با عنوان «در سوگ انسانی وارسته»، یاد حجت‌الله اصیل با عنوان «پژوهشگر تاریخ اندیشه و ادبیات سیاسی و اجتماعی»، یاد سلیم نیساری با عنوان «از فرهنگ تا فرهنگستان»، یاد محسن ابوالقاسمی با عنوان «به هر در پژوهنده و رای‌زن»، یاد محسن جهانگیری با عنوان «هم پژوهشگر هم آموزگار»، یاد یدالله ثمره با عنوان «استاد ما»، یاد طهمورث ساجدی‌صبا با عنوان «مردی که آرام بود، مردی که آرام رفت»، یاد احمد ابومحبوب با عنوان «معلم عاشق»، یاد احمد اقتداری با عنوان «پدر مطالعات خلیج‌فارس»، یاد بهمن کشاورز با عنوان «مردی که در زندگی الگو بود»، یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد با عنوان «ذکر خیری از ابوالفضل زرویی نصرآباد» و یاد مسعود فرهمندفر با عنوان «نویسنده و جهان: وی. اس. ناپیل» می‌پردازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها