کد خبر: 341468
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۱:۰۸
| |

وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس :

ماهیت تخصیص خط اعتباری 15 میلیارد دلاری اروپا به ایران هنوز مشخص نیست/ خط اعتباری اروپا جلوی اجرای گام چهارم تعهدات هسته ای را می گیرد

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هنوز جزئیات دقیقی در رابطه با تخصیص خط اعتباری 15 میلیارد دلاری اروپا به ایران مشخص نشده است. ولی این یک حرکت می تواند از آن سطح تنش‌هایی که ما را مصمم به اجرای گام چهارم تعهدات هسته ای کند، بکاهد.

ماهیت تخصیص خط اعتباری 15 میلیارد دلاری اروپا به ایران هنوز مشخص نیست/ خط اعتباری اروپا جلوی اجرای گام چهارم تعهدات هسته ای را می گیرد
کد خبر: 341468
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۱:۰۸

اعتمادآنلاین| محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس به صحبت‌های اخیر برخی از مقامات ایرانی و اروپایی مبنی بر اختصاص 15میلیارد دلار خط اعتباری از سوی اروپا به کشورمان اشاره کرد و گفت: هنوز جزئیات دقیقی در رابطه با تخصیص خط اعتباری15 میلیارد دلاری اروپا به ایران مشخص نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در واقع این سوال وجود دارد که آیا اختصاص خط اعتباری از سوی اروپا به ایران محقق خواهد شد و حالا اگر قرار بر این است که این امر انجام شود؛ دقیقا به چه شیوه ای اجرا می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تصریح کرد: باید ببینیم که اروپایی‌ها می‌خواهند در قبال این خط اعتباری، نفت از ایران خریداری کنند یا اینکه هدف اصلی آنها چیست و در حقیقت باید به ماهیت آن پی ببریم که در غالب چه تفاهم نامه‌ای است.

وکیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این خط اعتباری از سوی اروپا نسبت به ایران انجام شود، احتمال این وجود دارد که گام چهارم تعهدات برجام ملغی شود؟ گفت: اگر همین خط اعتباری هم محقق شود، یک گام مثبت از سوی اروپایی‌ها خواهد بود؛ چرا که این یک حرکت می تواند از آن سطح تنش‌هایی که ما را مصمم به اجرای گام چهارم تعهدات هسته ای کند، بکاهد.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه افزود: اما این گام‌ها از سوی اروپایی‌ها کافی نیست برای اینکه ما نمی توانیم حقوق‌مان را در مسئله برجام نادیده بگیریم و دیگر گام‌های بعدی کاهش تعهدات هسته ای را عملیاتی نکیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها