مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

21 هزار فرهنگی تا سال 1401 بازنشسته می‌شوند/ آموزش و پرورش تهران با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سال 1401 از 57 هزار همکار فرهنگی 21 هزار نفر بازنشسته می‌شوند و با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران مواجه خواهیم شد.

21 هزار فرهنگی تا سال 1401 بازنشسته می‌شوند/ آموزش و پرورش تهران با بحران نیروی انسانی مواجه می‌شود
کد خبر: 341511
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۶:۰۲

اعتمادآنلاین| عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: یک میلیون و 200 دانش آموز در تهران داریم. همچنین 29 هزار کلاس در مدارس دولتی داریم که با مجموع مدارس غیردولتی 41 هزار کلاس درس در تهران می‌شود.

وی ادامه داد: 4900 مدرسه در شهر تهران فعالیت می کنند. همچنین 56 هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت را در شهر تهران برعهده دارند.

وی با اشاره به پروژه مهر گفت: پروژه مهر از ابتدای بهمن ماه سال 97 آغاز شد و 18 هزار همکار فرهنگی آماده سازی مدارس را در قالب 5 کارگروه بر عهده گرفتند. یکی از این کارگروه‌ها کارگروه نیروی انسانی است 95 درصد ابلاغ همکاران انجام شده است اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که 7هزار نیروی فرهنگی بازنشسته شده اند اما در مقابل فقط 490 همکار فرهنگی جذب آموزش و پرورش شده اند که تناسب خوبی نیست و در سال 1401 از 57 هزار همکار فرهنگی 21 هزار نفر بازنشسته می‌شوند و ما با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران مواجه خواهیم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کارگروه تجهیز مدارس و همچنین کارگروه تبلیغ و توجیه از دیگر کارگروه‌های پروژه مهر است.

وی ادامه داد: اگرچه ما به دنبال کیفیت بخشی در آموزش و پرورش هستیم اما تداوم آموزش هم برای ما بسیار اهمیت دارد و ارائه خدمات سرویس مدارس در همین راستا است. سال گذشته در حدود 160 هزار دانش آموز تحت پوشش سرویس مدرسه قرار گرفتند. همچنین 24 هزار خودرو و 300پیمانکار در این زمینه فعالیت می کنند و ما تلاش کردیم تا اعتماد خانواده ها در این زمینه جلب کنیم.

فولادوند با اشاره برخی مشکلات سامانه سپند گفت: تاکنون 24 هزار نفر در سامانه سپند ثبت نام کرده اند البته این سامانه دارای مشکلات و ضعف هایی است که با توجه به کلان شهر تهران باید برطرف شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در تهران 41 هزار کلاس درس داریم که 14 هزار کلاس درس نیازمند بازسازی و نوسازی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها