بزرگداشت شهریار در «شب شعر»

مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب و در آستانه فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه برنامه ای را برای بزرگداشت استاد شهریار تدارک دیده است.

بزرگداشت شهریار در «شب شعر»
کد خبر: 341560
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 25 شهریور ساعت 23 به صورت زنده به روی آنتن می رود، اکرامی فر مجری کارشناس برنامه، میزبان علی اصغر شعردوست پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک استاد شهریار می‌شود و با وی درخصوص زندگی ادبی و اشعار سید محمدح سین بهجت تبریزی گفتگو می‌کند.

پخش شعرخوانی با صدای شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی ـ شاعر و روزنامه‌نگار ـ از دیگر بخش‌های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

«شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما استکه دوشنبه‌ها ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها