کد خبر: 341562
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

آنسو فاتی؛ جواهر تازه لاماسیا

«آنسو فاتی» ستاره تازه از راه رسیده باشگاه بارسلونا در اولین 90 دقیقه کاملی که برای آبی‌اناری‌ها به میدان رفت در هفت دقیقه ابتدایی یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد؛ پدیده‌ای که حالا اسپانیا به آینده وی بسیار علاقه‌مند شده است.

آنسو فاتی؛ جواهر تازه لاماسیا
کد خبر: 341562
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فاتی با ثبت چنین آماری در مدتی به این کوتاهی (هفت دقیقه) در تاریخ باشگاه جاودان شد؛ چشمگیر بودن این اتفاق با توجه به تداوم مصدومیت و خانه‌نشینی «لیونل مسی» دوچندان شد به طوری که غیبت فوق ستاره آرژانتینی چندان هم به چشم نیامد.

ستاره جوان بارسا که نخستین بازی خود را برای تیم اول این باشگاه در حالی انجام داد که 16 سال و 298 روز سن داشت و با پیروزی پنج بر 2 آبی اناری‌ها مقابل رئال بتیس همراه شد؛ پس از گلزنی در دیدار مقابل اوساسونا به جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا بدل شد.

با توجه به اینکه مسی هنوز به مرز آمادگی نرسیده و ریسک کردن روی او تصمیم عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شد و همچنین با توجه به مصدومیت «عثمان دمبله»؛ «ارنستو والورده» در تصمیمی جسورانه فاتی را در ترکیب اصلی قرار داد تا جوان مستعد بارسا پیروزی 5 بر 2 مقابل والنسیا را در نیوکمپ جشن بگیرد؛ بازیکنی که برای اثبات درست بودن تصمیم والورده تنها به هفت دقیقه زمان نیاز داشت.

فاتی علاوه بر این در جریان بازی مذکور با ارسال یک پاس گل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا بدل شد که در یک بازی هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد!

با این آمار تعجبی هم ندارد که «ویکتور والدس» سرمربی تیم زیر 19 ساله‌های بارسا او را با لقب «جواهر لاماسیا» توصیف کند؛ بازیکنی که «آشوب خالص» را به جان حریفان می‌اندازد.

و بار دیگر هیچ تعجبی نداشت که «خوزه لوئیس پرز مِنا» سرمربی دوران کودکی فاتی، در مورد او این توصیف را به کار ببرد: پنجاه سال است که فوتبال می‌بینم و تا به حال کسی مثل او ندیده‌ام.

با توجه به این که جام جهانی زیر 17 ساله‌ها ماه آینده آغاز می‌شود، تقلای تیم ملی اسپانیا برای اهدای تابعیت این کشور به فاتی و در اختیار داشتن وی در این تورنمنت باز هم جای تعجب ندارد.‌

فاتی که متولد گینه بیسائو است و تابعیت پرتغال را نیز دارد، در کودکی به اسپانیا مهاجرت کرد و به آکادمی سه‌ویا پیوست و در 10 سالگی با امضای قراردادی راهی لاماسیا شد؛ این در حالی است که پدرش در آن برهه پیشنهاد وسوسه کننده رئال را رد کرده بود.

براساس گزارش‌ها، فاتی تمایل خود را برای بازی در تیم ملی اسپانیا ابراز کرده و «روبرتو مورنو» سرمربی این تیم می‌گوید تلاش‌های فدراسیون فوتبال اسپانیا برای قرار دادن نام وی در فهرست لاروخا روند خوبی را سپری می‌کند.

بی‌شک فاتی فردی نیست که با شهرتی آنی وسوسه شده و اجازه دهد این موضوع او را از هدف اصلی خود دور کند چرا که وی ماه گذشته نخستین بازی در تیم اول بارسا را با این عبارت توصیف کرد: بازی کردن در بارسا رویای تمام بچه‌های لاماسیا است.

این توصیف زمانی از زبان فاتی بیرون آمد که جوانی که برای جشن تولد 17 سالگی خود باید تا 31 اکتبر 2019 منتظر بماند، در کنار یک دوجین نام بزرگ، در تیمی بزرگ بازی کرد و در پایان بازی با خزیدن در آغوش جادوگر آرژانتینی چشم‌های جهان را روی خود ثابت کرد.

این در حالی است که استعداد ذاتی فاتی به طور تقریبی از چشمان پدرش ناپدید مانده بود؛ کسی که ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت: وقتی 6 یا هفت سال داشت به اسپانیا آمد؛ من قبل از او آمده بودم و نمی‌دانستم پسرم فوتبال بازی می‌کند؛ آنها گفتند که نمی‌دانم پسرم چقدر خوب بازی می‌کند و هیچکس از دریبل‌های او در امان نیست.

استعداد فاتی به اندازه‌ای خیره‌کننده بود که والدس را بر آن داشت تا برای او یک جفت کتانی نو بخرد و داستانی را در این خصوص برای رسانه‌ها نقل کند.

فاتی در عرض کمتر از یک ماه، سه بار برای تیم اول بارسا به میدان رفت؛ 2 گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و رکورد باشگاه و تیم‌های رده سنی را شکست و مربیان و سران تیم ملی اسپانیا را به هول و ولا انداخت تا مبادا چنین پدیده‌ای از زیر دست آنها در برود و تیم دیگری برای وی به اصطلاح تور پهن کند.

تمام این اتفاقات در عرض کمتر از یک ماه رخ داد.

باشگاه بارسلونا پس از درخشش فاتی در دیدار مقابل والنسیا با انتشار بیانیه‌ای خاص نوشت: آنسو فاتی؛ این نام را به خاطر بسپارید؛ رکوردهای بیشتری خواهند شکست.

راستی از آنجا که او دست کم تا 13 ماه دیگر نمی‌تواند پشت فرمان اتومبیل بنشیند، شاید به یک جراحی برای بالا نشان دادن سنش احتیاج پیدا کند؛ هفته آینده دورتموند در آشوب او گرفتار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها