نمایش میراث ارزشمند کلیسای نوتردام

یک پرده زینتی متعلق به اوایل سده 1800 که از آتش سوزی مهیب کلیسای نوتردام نجات داده شده بود، پس از اتمام مراحل مرمت برای سومین بار در تاریخ برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش میراث ارزشمند کلیسای نوتردام
کد خبر: 341567
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۲۶:۱۶

اعتمادآنلاین| این پرده 25 متری پرنقش و نگار که از گنیجنه‌های کلیسای نوتردام محسوب می شود در سال 1841 توسط پادشاه «لوئی فیلیپ» فرانسه به این کلیسا اهدا شد. این پرده تنها در موقعیت‌های خاص همچون بازدید «ژان پل دوم» از کلیسای نوتردام در سال 1980 رونمایی شده است.

وقتی آتش‌نشانان این پرده را در حالی که در آب غوطه‌ور شده بود در روزهای پس از حادثه آتش‌سوزی پانزدهم آوریل از کلیسا بیرون آوردند، وزنی معادل دوبرابر وزن کنونی داشت. متخصصان بازسازی و ترمیم،‌ پیش از منجمد کردن پرده برای از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌ها، از تونل‌های باد برای خشک کردن این اثر استفاده کردند.

این پرده زینتی در 30 سال گذشته تنها دو مرتبه برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده بود. حالا علاقه‌مندان ‌می‌توانند از این اثر در روز بیست و یکم و بیست و دوم سپتامبر در «Mobilier National» دیدن کنند.

کلیسای نوتردام فرانسه در پانزدهم آوریل دچار آتش سوزی مهیبی شد و در نهایت بخش اعظمی از سقف این کلیسا به طور کلی از بین رفت. اهمیت این کلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیک آن است که هر ساله میزبان بیش از 13 میلیون گردشگر است.

پیش‌تر اعلام شده بود که پس از آغاز آتش سوزی بزرگ در کلیسای تاریخی نوتردام، آتش‌نشانان و مأموران وزارت فرهنگ فرانسه و شهرداری پاریس برای نجات آثار تاریخی و هنری موجود به درون ساختمان شتافته‌اند و موفق به نجات برخی آثار ارزشمند شده‌اند. تاج مسیح (ع)، لباس قرن سیزدهمی «سنت لوئیس» پادشاه فرانسه و نقاشی‌ها، از جمله آثاری هستند که از ساختمان کلیسا خارج شدند و برای محافظت بیشتر و آغاز فرآیند مرمت به موزه لوور پاریس منتقل شدند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها