کد خبر: 341573
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

محسن بیاتی‌نیا، مهاجم پیشین استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

خط دفاعی استقلال نیاز به هماهنگی دارد/ استقلال در هفته‌های آینده می‌تواند نتیجه بگیرد/ استراماچونی در دربی محتاط عمل می‌کند

آبی‌های تهران در هفته سوم لیگ برتر برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند و با اینکه در نیمه اول با گل مهدی قائدی از میزبان پیش افتادند، در نیمه دوم دروازه خود را بازشده دیدند تا شرایط کمی برای استراماچونی سخت شود.

خط دفاعی استقلال نیاز به هماهنگی دارد/ استقلال در هفته‌های آینده می‌تواند نتیجه بگیرد/ استراماچونی در دربی محتاط عمل می‌کند
کد خبر: 341573
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یک باخت و 2 تساوی، این نتیجه سه هفته تلاش استراماچونی و شاگردانش در آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران است. نتایجی که اصلاً باب میل هواداران این باشگاه نیست. استقلال بعد از هزینه زیاد در فصل نقل و انتقالات و به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی و داخلی امیدوار بود با مربی جوان ایتالیایی‌اش به هفت سال ناکامی در لیگ برتر پایان دهد و لیگ نوزدهم را با قدرت آغاز کند. اما در عمل این اتفاق رخ نداد و جایگاه استراماچونی متزلزل شد.

آبی‌های تهران در هفته سوم لیگ برتر برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند و با اینکه در نیمه اول با گل مهدی قائدی از میزبان پیش افتادند، در نیمه دوم دروازه خود را بازشده دیدند تا شرایط کمی برای استراماچونی سخت شود. برخی از پیشکسوتان استقلال با انتقاد از نحوه بازی آبی‌های پایتخت وضعیت این تیم را بحرانی قلمداد کردند. مهاجم پیشین استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین نظر دیگری دارد و معتقد است استقلال می‌تواند خود را از این شرایط خارج کند. او حمایت هواداران از استراماچونی را تنها راه برون‌رفت این باشگاه از بحران می‌داند و مدیران استقلال را تشویق می‌کند تا به استراماچونی زمان بیشتری بدهند.

محسن بیاتی‌نیا، مهاجم پیشین باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره بازی روز گذشته این تیم برابر نفت مسجدسلیمان و مشکل اصلی استقلال در این لیگ برتر گفت: خط دفاعی استقلال نیاز به هماهنگی بیشتری دارد. مدافعان مرکزی استقلال باید تلاش کنند تمرکز خود را در دقایق پایانی بازی از دست ندهند. این مشکل اصلی استقلال است.

او ادامه داد: بازیکنان استقلال در سه بازی ابتدایی لیگ تلاش کردند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند و حریف را تحت‌ فشار قرار دهند. فکر می‌کنم استقلال توان این نوع بازی را هم دارد. بی‌شک استقلال در هفته‌های آینده می‌تواند نتیجه کسب کند. این‌گونه مشکلات همیشه برای تیم‌ها پیش می‌آید، اما استراماچونی مربی آگاهی است و می‌داند نقاط ضعف تیمش کجاست و برای رفع آنها هم تلاش خواهد کرد.

این کارشناس فوتبال درباره اضافه شدن روزبه چشمی به استقلال و نقش این بازیکن در خط دفاعی این تیم نیز گفت: روزبه چشمی می‌تواند به استقلال کمک کند. البته این را هم باید بدانیم که ستاره‌ها به‌ تنهایی نمی‌توانند شرایط یک تیم را تغییر دهند. استقلال باید تلاش کند در تمام نقاط زمین به هماهنگی برسد. در این شرایط است که ستاره‌ها هم امکان می‌یابند خود را به‌ خوبی نشان دهند. اما روزبه چشمی می‌تواند در این شرایط به خط دفاعی استقلال کمک کند.

بیاتی‌نیا درباره اخراج فرشید اسماعیلی در بازی برابر نفت مسجدسلیمان گفت: من کارشناس داوری نیستم، اما احساس می‌کنم اخراج فرشید اسماعیلی کمی سختگیرانه بود. اسماعیلی یک‌ مهره کلیدی برای استقلال است و نبودن او در دربی می‌تواند شرایط را برای استقلال سخت کند.

این مهاجم پیشین استقلال درباره عملکرد دیاباته در این سه هفته اخیر توضیح داد: دیاباته به‌ خوبی می‌تواند نقش مهاجم هدف را بازی کند. علاوه بر این دیاباته توانایی این را هم دارد که برای مهاجمان کناری استقلال فضاسازی کند و آنها را در موقعیت گل قرار دهد. مهاجم نوک همیشه با 2 دفاع درگیر است و همین موضوع باعث می‌شود نتواند در امر گلزنی موفق عمل کند. دیاباته در این سه هفته خیلی خوب توانسته برای دیگر مهاجمان استقلال موقعیت‌ بسازد. در بازی برابر نفت مسجدسلیمان هم دیاباته نقش مستقیمی در گل استقلال ایفا کرد. امیدوارم خیلی زود شرایط بازی را پیدا کند و بتواند در دربی به تیم کمک کند. البته استقلال مهاجمان خوب دیگری هم دارد که می‌توانند جای خالی او را در دربی پر کنند.

او درباره انتقاد برخی پیشکسوتان استقلال از استراماچونی گفت: مدیران استقلال و پیشکسوتان این باشگاه از یک مربی چه انتظاری دارند؟ مهم این است که بدانیم چه توقعی از مربی خودمان داریم و چقدر زمان به آن مربی داده‌ایم تا بتواند توقعات ما را برآورده کند. بی‌شک استقلال به همراه استراماچونی در ادامه نتایج خوبی کسب خواهد کرد و به این مربی جوان باید زمان داد.

او در ادامه به شانس استقلال در این سه بازی لیگ برتر هم اشاره کرد: یک تیم وقتی خوب بازی کند به‌ مرور زمان بدشانسی هم از بین می‌رود. هرچند مطرح کردن موضوع بدشانسی کاملاً اشتباه است. هنگامی که شما در یک‌ زمان نامناسب در یک نقطه نامناسب قرار گرفته باشید، اشتباهی رخ می‌دهد و ما به آن بدشانسی می‌گوییم. تا اشتباه نباشد هیچ تیمی نمی‌تواند نتیجه بگیرد. از اشتباه بازیکنان تیم مقابل است که تیم‌ها به گل می‌رسند و این نامش اشتباه است نه بدشانسی. اشتباه را هم می‌شود با تمرین مداوم از بین برد.

او درباره حمایت هواداران استقلال از استراماچونی گفت: همه تیم‌ها و مربیان در دنیا دچار افت می‌شوند، اما باید زمان بیشتری به مربیان داده شود تا شرایط برای تیم‌ها و مربیان به حالت عادی برگردد و از این افت خارج شوند. امیدوارم مدیران استقلال به استراماچونی زمان بدهند.

مهاجم پیشین استقلال درباره دربی تهران توضیح داد: بحث دربی با دیگر بازی‌های لیگ برتر متفاوت است و هیچ ربطی به جایگاه تیم‌ها ندارد. زمانی بوده که هر 2 تیم شرایط خوبی در جدول داشته‌اند، اما هواداران شاهد بازی خوبی در دربی نبوده‌اند. زمانی هم بوده که شرایط این 2 تیم اصلاً خوب نبوده، اما یک دربی کاملاً زیبا و جذاب را رقم زده‌اند. این به شرایط روحی و روانی 2 تیم بستگی دارد. اگر مربیان پرسپولیس و استقلال با ترس از باخت وارد زمین نشوند، بدون شک شاهد یک بازی خوب خواهیم بود.

او در پایان گفت: اگر استقلال در این سه هفته نتیجه می‌گرفت، قطعاً با یک ترکیب کاملاً هجومی وارد زمین می‌شد، اما با نتایجی که استقلال کسب کرده بعید می‌دانم استراماچونی تیمش را خیلی هجومی روانه زمین کند و تلاش می‌کند کمی محتاط‌ باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها