کد خبر: 341574
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۲:۱۴
| |

سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی مطرح کرد؛

مذاکره باید در طول مبارزه باشد نه به جای آن/ جغرافیای مرزی ما تبدیل به جغرافیای اعتقادی شده است

سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی، با بیان اینکه مذاکره پاسخ نمی‌دهد و نمی‌توان آن را جایگزین مبارزه کرد، گفت: مذاکره هم اگر باشد باید در طول مبارزه باشد نه به جای مبارزه بنابراین اگر اصالت و مقاومت را به مبارزه تغییر دهیم مسیر ذلت را طی خواهیم کرد.

مذاکره باید در طول مبارزه باشد نه به جای آن/ جغرافیای مرزی ما تبدیل به جغرافیای اعتقادی شده است
کد خبر: 341574
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۲:۱۴

اعتمادآنلاین| سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی، صبح امروز در یادواره شهدای عملیات کربلای 2 با محوریت سردار شهید محمود کاوه، گفت: بر اساس همه اسناد و مدارکی که از شهدا باقی‌مانده همه شهدای یک هدف داشتند که آن هم استقرار، استحکام، بالندگی و گسترش نظام جمهوری اسلامی است.

وی بر لزوم برجسته کردن اهداف شهدا تأکید و بیان داشت: شهدا برای این هدف جان خود را در کف دست گذاشته و تقدیم و تسلیم خداوند کردند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه رضایت شهدا در گرو پرداختن به آرمان‌ها و اهداف آن‌ها است، تصریح کرد: باید ضمن پرداختن به فضیلت‌های شهدا، اهداف آنان تبیین و به آن پرداخته شود.

نظری با اشاره به جانفشانی‌های شهدا و سردار شهید کاوه، مطرح کرد: امروز همه باید افتخار کنیم که برای دفاع از نظام مجبور نیستیم در مرزهای شلمچه، کردستان، مهران و غیره بجنگیم چراکه جغرافیای مرزی فیزیکی ما تبدیل به جغرافیای اعتقادی شده و این از برکات خون شهدا است.

وی بیان داشت: اگر روزی ما به‌عنوان ملت ایران اسلامی وظیفه داشتیم از این نظام مقدس حفاظت و حراست کنیم امروز این ملت تبدیل به امت اسلامی و انقلابی شده که این مهم نتیجه برکات خون‌های شهدایی است که در غرب و جنوب کشور با مظلومیت و کمبود مادی اما قدرتمندانه در مقابل دشمن ایستادگی و از نظام اسلامی دفاع کردند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عصر کنونی، مطرح کرد: امروز به برکت خون شهدا و جانبازان، نظام جمهوری اسلامی حفظ شده و در اوج قدرت و اقتدار قرار گرفته است، به گونه‌ای که هر روز شاهد یک مصداق هستیم.

نظری با بیان اینکه اگر فریاد انقلابی این ملت و فرزندانش در چهارچوب مرزهای این کشور، روزگاری بلند بود اما امروز این فریادها از نقاط متعدد جبهه انقلاب و استکبار بلند است، اضافه کرد: به برکت خون شهدا همه آن‌هایی که در این مسیر عَلَم برداشتند سر تعظیم در مقابل شهدا و نماد شهدای این مرز و بوم فرود می‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه عشق به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی مظاهر و جلوه‌هایی از عنایات حق و شاخصه‌های حق است، عنوان کرد: باید به شهدایی که این مسیر را پایه‌گذاری کردند افتخار کنیم چراکه وسعت جغرافیایی فکری، اعتقادی و اندیشه‌ای را از محدودیت خارج و به طیف گسترده‌ای تبدیل کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با اشاره به قدرتمند شدن انقلاب اسلامی و افول استکبار جهانی خطاب به مردم و مسؤولان، متذکر شد: باید آمریکا و دنیای خوف را آنگونه که هست بشناسیم نه آنگونه که جلوه می‌دهند، آمریکا با آن همه ادعا و هیمنه پهپادش زده می‌شود اما با کمال فرودستی ژست می‌گیرد و می‌گوید ما 10 دقیقه قبل تصمیم گرفتیم اهداف در ایران را نزنیم در حالی که ترامپ جرأت نکرد اقدامی علیه ما بکند.

نظری با بیان اینکه آمریکا با همه اقتدار ظاهری که از خود به دنیا معرفی می‌کند حریف جنگ با یمنی‌ها نمی‌شود، بیان داشت: قدرت نظامی آمریکا کاملاً فشل و افسرده است و توان اقدام عملی و اراده‌ای ندارد.

وی با تأکید بر اینکه فکر نکنیم آمریکا قدرت اقتصادی دارد بلکه باید بدانیم آمریکا به شدت نیاز به دلارهای نفتی سعودی دارد، افزود: اگر شریان ارسال پول به آمریکا توسط ایادی آن‌ها و عربستان قطع شود، آمریکا به لحاظ اقتصادی هم مضمحل است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی با اشاره به راه پیش روی انقلاب در گام دوم انقلاب، گفت: اگر بنا است عزتمند، مستقل و مقتدر بوده و مشکلات را مرتفع کنیم باید همان راه شهدا که خط مبارزه، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ایادی استکبار بوده را دنبال و به دنبال راه دیگری نرویم.

نظری با بیان اینکه مذاکره پاسخ نمی‌دهد و نمی‌توان آن را جایگزین مبارزه کرد، بیان داشت: مذاکره هم اگر باشد باید در طول مبارزه باشد نه به جای مبارزه بنابراین اگر اصالت و مقاومت را به مبارزه تغییر دهیم مسیر ذلت را طی خواهیم کرد.

وی به مبارزه اقتصادی دشمن و تحریم‌های اعمال‌شده اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی باید در مقابل استکبار جهانی در بخش‌های مختلف مصرف، تولید و توزیع مبارزه اقتصادی داشته باشیم و با درست مصرف کردن، اهتمام به تولید و عدم اخلال در توزیع به جنگ دشمن برویم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان‌رضوی متذکر شد: متأسفانه مشکل برخی از ما مسؤولان این است که دشمن را آنطور که خودش ادعا دارد می‌بینیم و در مقابل نیز نمی‌خواهیم واقعیت‌ها و ظرفیت‌ها ببینیم و بدان توجه کنیم، در حالی که در میدان تقابل باید دشمن را همانطوری که هست بشناسیم نه صرف ادعاهایش.

نظری در پایان متذکر شد: اگر بنا داریم اهداف و مسیر شهدا را محقق کرده و شرمنده شهدا نباشیم و آنطور که شهدا از ما خواسته‌اند عمل کنیم باید راه مبارزه را در پیش گرفته و مبارزه در همه عرصه‌های باید به صورت عام ادامه یابد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها