کد خبر: 341604
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

محمد‌صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

برای «مجلس آدم باش» گفتن پناهیان، نباید نزدیک به 8هزار منبری را زیر سوال ببریم/ برخی از بزرگان اختلافات را تندتر می‌کنند/ با یک خطابه اشتباه، نمی‌توان همه منابر را بد قلمداد کرد

محمد‌صادق کوشکی گفت: در میان گروه‌های سیاسی و برخی از چهره‌ها و حتی آنهایی که منصب‌های عالیه نظام را در اختیار دارند، تجادل به یک عادت تبدیل شده است.

برای «مجلس آدم باش» گفتن پناهیان، نباید نزدیک به 8هزار منبری را زیر سوال ببریم/ برخی از بزرگان اختلافات را تندتر می‌کنند/ با یک خطابه اشتباه، نمی‌توان همه منابر را بد قلمداد کرد
کد خبر: 341604
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- محمد‌ صادق کوشکی،استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگراصولگرا گفت: برخی اظهارنظرهای افراطی را که از منابر شنیده می‌شود را نمی‌توان به کل منبر و روحانیت تعمیم داد.

محمد‌ صادق کوشکی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اینکه مثلاً آقای پناهیان خطاب به مجلس می‌گوید «آدم باش» لزوماً نباید ادبیات خیلی بدی تلقی شود و به خاطر یک اظهارنظر تند نزدیک به هشت هزار و خرده‌ای منبر را زیر سوال ببریم. اینکه کسی مجلسی‌ها را به عنوان یک نهاد به آدم بودن دعوت می‌کند اهانت تلقی نمی‌شود. اهانت این است که یکی از نمایندگان مجلس از واژه نامأنوسی چون «عربده‌کش» استفاده کرد که خب توهینی آشکار است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به فضای توأم با اختلاف و جدل گفت: اختلاف در هر جوامعی طبیعی و حتی غیرقابل اجتناب است. البته اختلاف نباید باعث ترویج فضای اتهام و افترا باشد. همچنین باید مراقب باشیم تا درباره مسائل کلان کشور و ارزش‌‌های نظام اختلافی پیدا نکنیم و اگر داریم هم خیلی زود درصدد رفعش تلاش کنیم. چون اجماع نظر در کلیات هم مهم و هم لازم و به همین دلیل همه باید برای یک‌صدایی در بحث‌های راجع به منافع ملی و مقدساتی که برای ما ارزش است، سعی‌شان را به کار گیرند. دقیقاً به همین دلیل باید تمرین کنیم‌ و یاد بگیریم درباره مساله هسته‌ای یا بحث‌های دیپلماتیک به اشتراک نظر برسیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه «بعضاً فضای اختلاف توسط چهره‌های شاخص و برجسته تندتر می‌شود» گفت: به نکته لازم و قابل تاملی اشاره کردید. در کل وقتی همه چیز به‌ هم می‌ریزد از بزرگان و افراد پیشکسوت توقع می‌رود قدم مثبت بردارند و فضا را ترمیم کنند، اما چون خیلی از این بزرگان در مناسبی قرار گرفته‌اند که شایستگی آن جایگاه را ندارند، نه تنها نمی‌توانند مشکلی را حل کنند بلکه باعث پررنگ شدن چالش و اختلاف می‌شوند که باید اذعان داشت منصب‌دار بودن این چهره‌ها معضلی هزینه‌ساز است.

محمد‌ صادق کوشکی در پایان گفت: متاسفانه در میان گروه‌های سیاسی و برخی از چهره‌ها و حتی آنهایی که منصب‌های عالیه نظام را در اختیار دارند، تجادل به یک عادت تبدیل شده است که این مساله می‌تواند خسارت‌هایی جبران‌ناپذیری به ما تحمیل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها