منصور رشیدی:

پرسپولیس در حال حاضر آماده‌تر از استقلال است

دروازه‌بان سال‌های دور استقلال معتقد است که این تیم نیاز به رقابت در خط دروازه‌ دارد. او هم‌چنین می‌گوید باتوجه به تغییرات فراوانی که استقلال داشته، پس از هفت، هشت هفته می‌تواند نتیجه بگیرد.

پرسپولیس در حال حاضر آماده‌تر از استقلال است
کد خبر: 341625
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۵:۱۳

اعتمادآنلاین| ‎ منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال درباره ارزیابی‌اش از آبی‌های پایتخت در سه هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار کرد: شرایط استقلال امسال مانند سال‌های گذشته است. تنها تفاوتی که استقلال داشته، این است که پارسال پنج، شش بازیکن از تیم رفتند اما امسال 16 بازیکن رفتند و بازیکنان جوانی جایگزین آن‌ها شدند. به همین خاطر استقلال حداقل به هفت‌، هشت هفته زمان نیاز دارد که به هماهنگی برسد. در بازی دیروز مقابل نفت مسجد سلیمان، اکثر بازیکنان جوان و بی‌تجربه بودند و این می‌تواند برای استقلال یک معضل باشد و باعث شود که تا هفته هفتم نتیجه نگیرد. استقلال امسال باید تلاش زیادی بکند و حداقل سهمیه آسیایی را بگیرد چون باقی تیم‌ها مانند پرسپولیس، سپاهان، شهر خودرو و تراکتور اسکلت اصلی‌شان را حفظ کردند و با جذب چند بازیکن باکیفیت، نقاط ضعفشان را تقویت کردند، در نتیجه استقلال مسیر سختی در پیش دارد.

دروازه‌بان سال‌های دور استقلال درباره دلایل گل‌هایی که این تیم مقابل رقیبانش دریافت می‌کند، گفت: حسینی دروازه‌بان آماده‌ای برای استقلال است و من خودم او را اولین‌بار برای تیم‌ملی امید انتخاب کردم. ناهماهنگی در خط دفاعی یکی از دلایل اصلی گل‌هایی است که استقلال دریافت می‌کند. استقلال به غیر از دفاع چپ خارجی که آوردند و خیلی هم بازیکن تاپی نیست، مدافعان جوانی دارد. البته خط دفاعی تنها مشکل استقلال نیست و باید مهاجمی در حد تیام به خط حمله کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود که حسینی با رقیب بزرگی در درون دروازه رقابت کند تا وضعیت دروازه استقلال بهتر شود، توضیح داد: 100 درصد این موضوع صحیح است. هر تیمی نیاز به دو دروازه‌بان هم سطح دارد چون یک فصل فوتبالی نزدیک به 40 بازی است و ممکن است یک دروازه‌بان مصدوم شود و باید دروازه‌بان آماده دیگری در تیم باشد که بتواند به عنوان جایگزین درون دروازه قرار گیرد. اگر دروازه‌بان دوم ضعیف باشد و در سطح پایین‌ترین نسبت به دروازه‌بان اول باشد، مشکلاتی به وجود می‌آید.

رشیدی افزود: یک مثالی که می‌توان برای این قضیه زد، حضور همزمان من و مرحوم ناصر حجازی در تیم‌ ملی و استقلال است. من و ناصر حجازی همیشه با هم بودیم و رقابت زیادی در تیم‌ ملی و استقلال با یکدیگر داشتیم. همین رقابت باعث می‌شد که ما هر روز پیشرفت کنیم و دو دروازه‌بان خوب دوران خودمان باشیم. البته من و ناصر خدا بیامرز همیشه در حین این رقابت با هم رفیق بودیم.

مربی پیشین دروازه‌بانان تیم‌ ملی با انتقاد از سبک تمرین دادن دروازه‌بان‌ها در تیم‌های فوتبال ایرانی، تصریح کرد: در حال حاضر، زمان کار مربیان دروازه‌بانان یک ربع، بیست دقیقه در روز است که در ابتدای تمرینات رخ می‌دهد. من سال 1973 به آلمان رفتم و با بایرن مونیخ تمرین کردم. در آن‌جا دروازه‌بانان به صورت جداگانه تمرین می‌کردند و یک ساعت زوتر به تمرین می‌آمدند تا تمرینات‌شان را آغاز کنند. من این نکته را از آلمانی‌ها یاد گرفتم در تیم‌ ملی و تیم‌های باشگاهی که مربی بودم، آن را پیاده کردم و تمرین دروازه‌بانانم را یک ساعت پیش از تمرین آغاز می‌کردم و تا بیست دقیقه پس از تمرین ادامه می‌دادم. با این که قصد ندارم خیلی از خودم تعریف کنم اما من به بیرانوند، مظاهری، حسینی، طباطبایی و... در جوانی میدان دادم و آن‌ها در حال حاضر جزو دروازه‌بانان مطرح فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: با این حال مربیان در ایران تنها یک ربع، بیست دقیقه تمرین برای دروازه‌بانان درنظر می‌گیرند. به نظر شما این میزان تمرین می‌تواند تاثیرگزار باشد؟ این میزان تمرین حتی احتمال مصدومیت دروازه‌بانان را افزایش می‌دهد.

رشیدی در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از داربی 90 که هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: اگر بخواهیم شرایط دو تیم را بسنجیم، پرسپولیس اسکلت اصلی‌اش را حفظ کرده و چند بازیکن سابقش مانند وحید امیری و فرشاد احمدزاده را به تیمش اضافه کرده است. به همین خاطر فکر می‌کنم پرسپولیس در حال حاضر آماده‌تر از استقلال است اما در هر صورت داربی قابل پیش‌بینی نیست. هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کند، می‌تواند موفق باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها