کد خبر: 341627
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۶:۰۰
| |

جمالی نوبندگانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فعلا شرایط مذاکره مساعد نیست/ دولت برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا در سازمان ملل ندارد/ احتمال تشدید تحریم ظریف در جریان سفر روحانی به سازمان‌ملل/ منتظر اروپایی‌ها بودن اتلاف وقت است

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فضاسازی‌های آمریکا برای شرطی کردن مردم ایران به مذاکره، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی ندارد، چرا که شرایط مذاکره مساعد نیست.

فعلا شرایط مذاکره مساعد نیست/ دولت برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا در سازمان ملل ندارد/ احتمال تشدید تحریم ظریف در جریان سفر روحانی به سازمان‌ملل/ منتظر اروپایی‌ها بودن اتلاف وقت است
کد خبر: 341627
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روزهای آتی، گفت: آقای روحانی مواضع جمهوری اسلامی ایران را به صورت شفاف اعلام کردند و تاکید کردند که دولت برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی ندارد.

از سوی دیگر در شرایط فعلی زمینه برای مذاکره مساعد نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر می‌آید اظهارات و پیام‌های توئیتر ترامپ به دلیل عدم ثبات عقلانی وی و اطرافیان افراطی است که هر روز یک شعاری می‌دهند، در واقع در حال حاضر هیات حاکمه آمریکا شرایطی برای مذاکره ندارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از این مواضع خود را اعلام کرده و گفته است که با خروج آمریکا از برجام هیچ مذاکره‌ای با آنها نخواهد داشت. آنها به دنبال تامین منافع خود از این چنین فضاسازی‌ها هستند. آقای رئیس‌جمهور نیز بارها اعلام کرده است.

جمالی نوبندگانی معتقد است: رسانه‌های آمریکایی و غربی به دنبال شرطی کردن جامعه ایرانی به مذاکره یا عدم مذاکره هستند. آنها می‌خواهند ذهن مردم و اقتصاد ایران را درگیر این مسائل کنند لذا دولتمردان باید هوشیار باشند و رسانه های داخلی نیز موضوع را برای مردم روشن کنند که ترامپ به دنبال جنگ روانی علیه ملت ایران است و می‌خواهد جو اجتماعی و اقتصادی ایران را منوط به مذاکره کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل، تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را یادآور شد و گفت: این سفر در حالی انجام می‌شود که آمریکایی‌ها آقای ظریف را در اقدامی بی‌سابقه تحریم کردند، آنها ممکن است آقای ظریف را در این سفر تحت فشار بیشتری قرار دهند تا هیچ دیدار و ملاقاتی با خبرنگاران و سیاسیون در حاشیه نشست مجمع عمومی نداشته باشد.

وی ادامه داد: دولتمردان آمریکایی نگران ملاقت رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات سایر کشورها در سازمان ملل بود از این رو نسبت به تحریو وی اقدام کردند، این تحریم مهارت و هوشیاری مقامات ایرانی در مذاکرات را اثبات می‌کند.

جمالی نوبندگانی در ادامه موضوع راه اندازی خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را یادآور شد و افزود: اروپایی‌ها بارها در مذاکرات خود اعلام کردند که توانایی مقابله با آمریکا را نداریم از این رو ایران باید رویه احقاق حقوق مسلم هسته‌ای خود را ادامه دهد زیرا منتظر اروپایی‌ها بودن جز اتلاف وقت چیزی برای ما ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی مخالف مذاکره برجامی با اروپایی‌ها نیست و قصد خروج از توافق را هم نداریم اما با توجه به اذعان اروپایی‌ها امیدی به راه اندازی این خط اعتباری نداریم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها