علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت در حذف یارانه ثروتمندان نهایت دقت را داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در شناسایی افرادی که قرار است یارانه آن‌ها را حذف کند نهایت دقت را داشته باشد تا در این میان حقی تضییع نشود.

دولت در حذف یارانه ثروتمندان نهایت دقت را داشته باشد
کد خبر: 341653
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۵:۲۴:۵۴

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر کریمی ، با اشاره به اعلام وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» درباره حذف یارانه برخی ثروتمندان از مهر ماه گفت: باید منتظر ماند و دید دولت قرار است با چه ساز و کاری حذف یارانه برخی از ثروتمندان را اجرایی کند با این حال تاکنون دولت نشان داده است که عزمی برای حذف سه دهک بالای جامعه ندارد و امیدواریم این دفعه به قول خود عمل کند.

وی با بیان اینکه حذف سه دهک بالای یارانه بگیر جزو تکالیف قانونی دولت شمرده می‌شود، تصریح کرد: دولت باید راهکارهای اجرایی حذف یارانه ثروتمندان را درست تبیین و تدوین کند و به تبع دولت اگر برای اجرای این تکلیف قانونی یک خلع قانونی داشته باشد و یا نیازمند قوانین باشد می‌تواند این موضوع را به مجلس انعکاس دهد.

کریمی با بیان اینکه حذف سه دهک بالایی یارانه بگیر نیاز به قانون جدیدی ندارد، گفت: دولت پیرو اختیارات خود می‌تواند به راحتی این تکلیف عقب افتاده قانونی را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: ما هنوز طرحی را که دولت برای حذف افراد یارانه بگیر در نظر دارد را مشاهده نکردیم تا بدانیم از چه طریقی قصد دارد این افراد را شناسایی کند، اما به هر حال راهکاری دراین زمینه وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید در شناسایی افرادی که قرار است یارانه آن‌ها را حذف کند نهایت دقت را داشته باشد تا در این میان حقی تضییع نشود.

وی بیان کرد: البته دولت در جریان حذف یارانه ثروتمندان از ساز و کار‌هایی معین برای اعاده حقوق تضییع شده هم استفاده کند به عنوان مثال اگر فردی یارانه‌اش قطع شد و قصد داشت نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کند باید سازمانی در شهرستان‌ها و استان‌ها باشد که بتواند اعتراض خود را به گوش مسئولین برساند البته این مسئله در قانون هدفمندی یارانه‌ها گنجانده شده است تا کمیسیونی این موضوع را پیگیری کند، اما طی سال‌های اخیر مشاهده شد که در قبال این اعتراض‌ها کسی در دولت پاسخگو نیست ضمن اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هیچ استانی شعبه‌ای نداشته و سامانه طراحی شده هم در این زمینه کارایی لازم را ندارد.

کریمی بیان داشت: باید یک واحد سازمانی مشخصی جهت اعتراضات مبنی بر حذف یارانه‌بگیران شکل گیرد تا مراجعات مردم به نتیجه برسد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها