کد خبر: 341664
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۵:۳۹:۴۱
| |

حسین زاده عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان:

اجازه تعدی به ساحت دانشگاه را نمی دهیم

اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز امروز (دوشنبه 25 شهریورماه) با عبدالکریم حسین‌زاده و بهرام پارسایی دو عضو فراکسیون امید مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

اجازه تعدی به ساحت دانشگاه را نمی دهیم
کد خبر: 341664
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۵:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز با عبدالکریم حسین‌زاده و بهرام پارسایی دو عضو فراکسیون امید مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز امروز (دوشنبه 25 شهریورماه) با عبدالکریم حسین‌زاده و بهرام پارسایی دو عضو فراکسیون امید مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

اعتراض به شیوه نامه جدید انضباطی سال 98 دانشجویان

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شیوه نامه جدید انضباطی سال 98 دانشجویان مورد اعتراض ما قرار دارد و در روزهای آینده با وزیر علوم جلسه ای برگزار می کنیم و تغییرات آن را به صورت ملموس شاهد خواهیم بود. وزارت علوم را نسبت به تامین خواسته‌های دانشجویان وادار به انجام اقدامات لازم می‌کنیم.

وی افزود: قطعا در جلسه با وزیر علوم زمینه را برای همسو کردن این شیوه نامه با خواست دانشجویان مهیا می‌کنیم و اجازه تعدی به ساحت دانشگاه را نمی دهیم. در مهرماه گزارشی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده را ارائه می‌کنیم.

حسین‌زاده ادامه داد: دانشجویان باید بتوانند در شرایط امنی که ایجاد می‌شود، مطالبات خود را مطرح کنند و کرسی‌های آزاداندیشی باید ضمانت بعد از انتقاد را هم فراهم کنند. در فراکسیون امید نیز موضوع شیوه‌نامه انضباطی سال 98 را پیگیری می کنیم تا اصلاحات لازم در آن ایجاد شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص وضعیت کلی دانشگاه شیراز به اتفاق بهرام پارسایی با وزیر علوم جلسه ای را برگزار می کنیم و دغدغه دانشجویان دانشگاه را به صورت دقیق پیگیری می‌کنیم.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص منشور حقوق شهروندی نیز به محض اینکه لایحه ایجاد شورایعالی نظارت بر اجرای حقوق شهروندی به مجلس ارائه شود، از طریق فضای مجازی گزارش‌های لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و با توجه به اینکه قوه قضائیه نیز به دنبال ایجاد شورایی جهت نظارت بر منشور حقوق شهروندی هستند تقاضا داریم دولت و قوه قضائیه تشکیلات واحدی را ایجاد کنند.

تحت عنوان شفاف سازی آرا نمایندگان مجلس به دنبال محدود کردن نمایندگان هستند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی تحت عنوان شفاف سازی آرا نمایندگان مجلس به دنبال محدود کردن نمایندگان هستند و این برنامه آن‌ها سبب می شود تا استقلال مجلس مخدوش شود.

وی افزود: فصل سوم قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است از مترقی‌ترین اصول قانون اساسی است و رئیس جمهور به جای مانور پیرامون منشور حقوق شهروندی، باید بر اجرای این اصول مهم اهتمام ورزد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو مشکلات دانشجویان شیراز با استاندار فارس و وزرای مربوطه جلسه‌ای را برگزار کرده‌ام و در جلسه با روسای دانشگاه‌‍ها سکوت نخواهم کرد و دغدغه‌های مهم خود را مطرح می‌کنم.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها