کد خبر: 341683
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۶:۲۱:۰۰
| |

همزمان با روز شعر و ادب فارسی؛

تندیس سیمین به برگزیدگان جوان داستان‌نویسی اهدا می‌شود

نخستین دوره جایزه ادبی سیمین روز چهارشنبه 27 شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی با تجلیل از داستان‌نویسان جوان به کار خود پایان می‌دهد.

تندیس سیمین به برگزیدگان جوان داستان‌نویسی اهدا می‌شود
کد خبر: 341683
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۶:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسین افشار دبیر این جایزه ادبی با بیان اینکه این جایزه برای نخستین بار و با تلاش یک مجموعه غیردولتی با هدف معرفی نوآوران ادبی و چهره‌های جوان داستان‌نویس و فراگیرسازی داستان‌نویسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید برای داستان‌نویسان جوان فضای مناسب را برای عرضه خلاقیت‌ها و توانمندی‌های ادبی‌شان مهیا کرد تا میدانی برای رشد و شکوفایی و بروز و ظهور استعدادهایشان فراهم شود.

همچنین سیدمحمدحسین حسینی رئیس هیات داوران جایزه ادبی سیمین درباره این جشنواره گفت: در آیین پا‍‌یانی این جایزه علاوه بر تجلیل از نویسندگان سه اثر داستانی برتر نویسندگان جوان، فراخوان دومین جشنواره هم با حضور بزرگان شعر، ادب و موسیقی ایران رونمایی خواهد شد.

او از حضور چهره‌های ادبی و فرهنگی در این مراسم خبر داد و افزود: حسام الدین سراج، محسن چینی‌فروشان، مسلم نادعلی‌زاده، خسرو دهقان، رضا بهزادیان و حنیف افخمی ستوده از جمله میهمانان و مدعوین این جشنواره‌اند.

موسس انجمن ادبی سیمین با اشاره به نتیجه داوری این دوره از مسابقات در رشته داستان‌نویسی گفت: هیات داوران از میان آثار رسیده یگانه شیخ الاسلامی، سارا فعال و مولود علیزاده فاضل را به عنوان نویسندگان برتر و خلاق این جایزه ادبی معرفی کرده که در آیین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

حسینی همچنین با بیان اینکه این مراسم از ساعت 17 تا 19 چهارشنبه 27 شهریور ماه در سرای محله زعفرانیه برگزار خواهد شد، اشاره کرد که در این مراسم دبیر جدید انجمن ادبی سیمین معرفی و برنامه‌های پژوهشی و آموزشی آتی اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها