نظر سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتقادات به لایحه تجارت

سید حسن حسینی شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «در جریان بررسی لایحه تجارت نظرات متخصصین اقتصادی مورد استفاده قرار نگرفت»، گفت که بهتر بود کمیسیون ویژه‌ای متشکل از کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و قضایی این لایحه را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دادند.

نظر سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتقادات به لایحه تجارت
کد خبر: 341759
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۲:۰۳:۰۸

اعتمادآنلاین| سیدحسن حسینی شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی انتقادات نسبت به لایحه تجارت، گفت: اولین قانون تجارت در ایران مربوط به سال 1311 است که از قانون سال 1894 فرانسه اقتباس شده است. در این سالها هم علیرغم اینکه مراودات اقتصادی در کشور ما تغییر پیدا کرده، تحول بنیادین و جدی در این قانون ایجاد نشده است لذا می‌طلبد که تغییر جدی در تعاریف، مفاد و محتوای آن ایجاد شود.

وی افزود: اینکه برخی منتقدین می‌گویند در تدوین این قانون نگاه اقتصادی وجود نداشته، حرف درستی است و به نظر می‌رسد که بهتر بود کمیسیون ویژه‌ای متشکل از کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و قضایی آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دادند تا قانونی که بعد از 80 سال به روز می‌شو تمام جوانب را در نظر بگیرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به بررسی لایحه تجارت در صحن مجلس، ادامه داد: معمولا صحن مجلس جای تغییرات اساسی و بنیادین نیست و فقط تغییرات ظاهری در آن اعمال می‌شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه «در جریان بررسی این لایحه از نظرات متخصصین اقتصادی بهره گرفته نشده است»، افزود: البته نباید نگاه صفر و صدی به این لایحه داشته باشیم، من معتقدم این لایحه نسبت به قانون قبلی نه حداکثری اما قابل قبول است، اگرچه می‌توانستیم قانون حداکثری داشته باشیم که در آن هم مباحث حقوقی و هم مباحث اساسی و بنیادین اقتصادی با در نظر گرفتن نگاه کارشناسان اقتصادی و اتاق‌های سه‌گانه وجود داشته باشد و از جامعیت لازم هم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت که تغییر احتمالی نحوه بررسی لایحه تجارت در مجلس و تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی این لایحه موکول به نظر هیات رییسه مجلس است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها