کد خبر: 341760
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۲:۰۷:۵۰
| |

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل فلسطین:

در صورت تحقق وعده انتخاباتی نتانیاهو،‌ انتفاضه سازمان یافته‌ای شکل می‌گیرد

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل فلسطین، با تاکید بر این‌که نتانیاهو از طرح الحاق کرانه غربی به اسرائیل به دنبال یک پروپاگاندای انتخاباتی برای پیروزی است، گفت: اگر نتانیاهو با استفاده از خشونت دست به اشغالگری بزند، قطعا انتفاضه دیگری با مشارکت تمام جنبش های فلسطینی و اسلامی اتفاق خواهد افتاد.

در صورت تحقق وعده انتخاباتی نتانیاهو،‌ انتفاضه سازمان یافته‌ای شکل می‌گیرد
کد خبر: 341760
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۲:۰۷:۵۰

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل فلسطین، درباره وعده‌های انتخاباتی بنیامین نتانیاهو مبنی بر الحاق غور اردن در کرانه باختری و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات گفت: طرحی که نتانیاهو مطرح کرده یک طرح غیر عملیاتی است و او صرفا به دنبال پروپاگاندای انتخاباتی است. در واقع براساس قرارداد اسلو که در سال 1993 بین جنبش فتح و رژیم صهیونیستی با نظارت بین‌المللی امضا شد، کرانه غربی بخشی از تشکیلات خودگردان فلسطین تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس توافق‌نامه اسلو پیوستن کرانه غربی به اراضی اشغالی 1967 نقض قوانین و توافق‌نامه اسلو است و اگر نتانیاهو با استفاده از قوه قهریه و تهاجمی بخواهد اشغالگری کند، قطعا انتفاضه دیگری شکل می‌گیرد که تمام جنبش‌های فلسطینی، اسلامی و غیر اسلامی در آن شرکت خواهند داشت.

این کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر این‌که وعده نتانیاهو عملیاتی نخواهد بود، ابراز کرد: نتانیاهو با پشتوانه عربستان، بحرین و آمریکا قصد دارد کرانه غربی را به اراضی اشغالی ملزم کند اما اتفاقات خشونت آمیزی در این شرایط رخ می‌دهد، لذا به نظر نمی‌رسد که او چنین ریسکی انجام دهد و بخواهد با استفاده از خشونت و تهاجم کرانه غربی را اشغال کند، اگر چنین کاری را انجام دهد قطعا محور مقاومت و جنبش‌های جهادی وارد عمل می‌شوند.

هانی‌زاده یادآور شد: احزاب دست راست و افراطی مانند لیکود چنین طرحی دارند که تمام مرزهای فلسطین اشغالی با اردن، سوریه و مصر و ... بسته شود. از طرفی برخی کشورهای عربی نیز در صدد ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند. اما ملت فلسطین چنین اجازه‌ای نخواهند داد و در صورت تحقق این طرح نیز ملت فلسطین انتفاضه سازمان یافته‌ای را با تمام جنبش‌های فلسطینی انجام خواهند داد و اسرائیل نمی‌تواند چنین خشونت‌هایی را اعمال کند.

وی با انتقاد از عملکرد کشورهای عربی در خصوص مساله فلسطین گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عربی مساله فلسطین را که قبلا به‌عنوان چتر حمایتی به آن نگاه می‌کردند رها کرده‌اند و اکنون موضعی کاملا انفعالی دارند و انتظار نمی‌رود که از مساله فلسطین حمایت کنند اما محور مقاومت، ایران، عراق، سوریه و لبنان از فلسطین حمایت لازم را به عمل می‌آورند.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این‌که کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان و بحرین موضع‌گیری قابل قبولی نخواهند داشت، اظهار کرد: در مقابل ملت‌هایی مانند اردن، مصر و بسیاری از کشورهای منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستند و از فلسطین حمایت می‌کنند.

هانی‌زاده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نتانیاهو به انواع شیوه‌های انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات کنست متوسل شده و اقداماتی مانند بمباران محور مقاومت در عراق، لبنان و سوریه و همچنین تهدید و جریان‌سازی علیه ایران نیز با شکست مواجه شده است. در واقع او در ماه‌های اخیر شکست‌های بسیاری خورده و تلاش می‌کند در انتخابات پیروز شود.

وی در پایان گفت: ممکن است حزب لیکود با رهبری نتانیاهو با رأی شکننده‌ای در انتخابات پیروز شود اما تشکیل کابینه ائتلافی با احزاب مختلف امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها