مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران:

55 پروژه ساخت مدرسه در دست افتتاح است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران وضعیت افتتاح مدارس جدید در استان تهران در آستانه مهر را تشریح و از افتتاح 55 پرژه آموزشی جدید خبر داد.

55 پروژه ساخت مدرسه در دست افتتاح است
کد خبر: 341786
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۸:۴۶:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ علی شهری با اشاره به وضعیت افتتاح مدارس جدید در استان تهران در آستانه مهر اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های آموزشی بسیاری در دست اجرا است، اما تعداد 55 پروژه آموزشی با 560 کلاس درس و 72 هزار مترمربع در مهر 1398 آماده تحویل به ادارات آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران است.

وی افزود: از این تعداد 11 پروژه آموزشی با 112 کلاس درس و 13 هزار و 492 مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به ساخت مدارس ایمن و استاندارد و تلاش برای افزایش ایمنی مدارس موجود اظهار کرد: چندین پروژه‌ آموزشی نیز در دست احداث است که شمار آن به 168 پروژه با 1769 کلاس درس می‌رسد.

شهری با اشاره به وجود 8500 کلاس درس در تهران که باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرد گفت:همچنین 14 هزار و 500 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی شوند.

وی به کمبود فضای آموزشی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: با تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی در استان مواجهیم؛ علیرغم آنکه تراکم میانگین در مدارس کشور 24 نفر است، این رقم در برخی مناطق دوبرابر است. با توجه به جمعیت دانش آموزی فعلی نیازمند 12 هزار کلاس درس جدید هستیم که اگر رشد جمعیت را نیز درنظر بگیریم در چندسال آینده به 18 هزار کلاس نیاز پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: تهران جزو مناطق فقیر به لحاظ سرانه آموزشی محسوب می‌شود و نیازمند توجه ویژه و تخصیص ردیف‌های اعتباری ویژه جهت احداث و بازسازی فضاهای آموزشی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها