قاسم‌پور:

انتخاب سرمربی تیم امید کارشناسی شده نبود

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید گفت: به «فرهاد مجیدی» توصیه می‌کنم از اطرافیان خود مشورت بگیرد و بداند مربیگری جای لجبازی نیست.

انتخاب سرمربی تیم امید کارشناسی شده نبود
کد خبر: 341803
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۸:۵۷:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ تیم فوتبال امید ایران در فاصله حدود چهار ماه تا آغاز رقابت‌های دور نهایی انتخابی المپیک 2020 وضعیت چندان رضایت‌بخشی ندارد و اختلافات بین کادر فنی و برخی از اعضای فدراسیون علنی شده است. تا جایی که شنیده می‌شود ممکن است تغییراتی در کادر فنی ایجاد شود. در همین رابطه گفت‌وگویی را با «ابراهیم قاسم‌پور» انجام دادیم.

پیشکسوت فوتبال ایران روز سه‌شنبه درباره اوضاع تیم ملی امید اظهار داشت: با این برنامه‌ریزی‌ و تصمیماتی که فدراسیون فوتبال اتخاذ می‌کند، امید چندانی به المپیکی شدن این تیم ندارم. گویا باید بازهم افسوس بخوریم. تیم ما بازیکنان بدی ندارد. بیشتر آنها در تیم‌های مطرح لیگ برتری توپ می‌زنند و ظرفیت بالایی دارند. چندین سال است که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند تصمیمات خوبی را اتخاذ کند. ما زمان زیادی را برای انتخاب سرمربی هدر دادیم. بعد از آن مربی تیم نتوانست اردوهای کافی داشته باشد و انتخاب بازیکن و نفرات جدید هم با توجه به کمبود زمان سخت و سخت تر شد.

وی درباره انتخاب «فرهاد مجیدی» به عنوان سرمربی تیم امید و اختلافاتی که بین او و برخی از اعضای فدراسیون فوتبال به وجود آمده است خاطرنشان کرد: انتخاب سرمربی تیم کارشناسی شده نبود. بحث من «فرهاد مجیدی» نیست. ما قبلا هم چنین تصمیم‌های اشتباهی داشتیم که منجر به لطمه خوردن طرفین شده است. «علیرضا منصوریان» و «علی دایی» هم در برهه‌های مختلف اسیر چنین تصمیمات اشتباهی شدند. آنها انتخاب شدند اما حمایت نشدند. به خاطر یک باخت تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر علی دایی خرد کردند. من مخالف حضور ورزشکاران به‌نام نیستم. اتفاقا خیلی خوب است که این افراد در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و مدارک معتبری کسب می‌کنند.

قاسم‌پور ادامه داد: اما وقتی شما بدون تجربه عملی وارد گود می‌شوید مشکل ساز می‌شود و من با این مساله مخالفم. «فرهاد مجیدی» فقط مدتی در استقلال مربیگری کرد. او تجربه‌ای در سطح پایه و یا تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی ندارد. به جز مدتی کوتاه دستیار کسی نبوده است. بعد از شصت و اندی سال هنوز هم اشتباهاتی را مرتکب می‌شوم که قابل جبران نیست.

مجیدی باید از دستیاران قوی در کنار خود بهره ببرد تا این افراد بتوانند به او کمک کنند و مشورت بدهند.

سرمربی اسبق تیم ملی امید در ادامه بیان داشت: موافق یا مخالف بودن من چیزی را عوض نمی‌کند. فدراسیون تصمیم خودش را خواهد گرفت. یا با فرهاد مجیدی به توافق می‌رسند و ادامه می‌دهند و یا او را برکنار می‌کنند. شنیده‌ام که «فرهاد مجیدی» گفته در کارم دخالت کرده‌اند. اگر اینطور بوده چرا پس در پست خود مانده است؟ نباید ادامه می دادی آقای مجیدی! نباید فراموش کرد که پیش از این هم مربیان تیم امید مشکلاتی از این قبیل داشته اند. برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم امید نمی‌دهند. برخی بازیکنان مشکل سربازی دارند، اما هیچ وقت فدراسیون راهکار مناسبی برای حل این مشکلات نداشته است.

این بازیکن سال‌های دور تیم ملی تصریح کرد: بهترین مربی دنیا هم تحت چنین شرایطی به موفقیت نمی‌رسد. وظیفه فدراسیون است که این موانع را بردارد تا سرمربی چنین چیزهایی را مطرح نکند. ما زمان را از دست دادیم. باید فدراسیون، کارشناسان را جمع کند. آنها دور هم بنشینند و بهترین تصمیم را بگیرند. نمی شود با قطعیت چیزی گفت. می شود کنار مجیدی از آدم های زبده، کارکشته و باتجربه استفاده کرد.

وی درباره دوران حضور خودش در تیم امید گفت: جزئیات را به خوبی به یاد نمی‌آورم اما در زمان ما مشکلات کمتر بود. حساسیت‌ها هم اینقدر زیاد نبود. با این حال عملکرد فدراسیون فوتبال به گونه‌ای بود که ما شکایتی نداشتیم. پول زیادی در فدراسیون نبود. متاسفانه هرجا که پول زیاد باشد اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد.

قاسم پور در پایان گفت: «فرهاد مجیدی» پسر بسیار خوبی است و جزو سرمایه‌های فوتبال ما به حساب می‌آید اما باید قبول کند تجربه ندارد. او باید کمک و مشورت بگیرد. داشتن مدرک خوب است اما داشتن تجربه مهمتر است. امیدوارم که او یا هرکس دیگر در تیم امید عملکرد خوبی داشته باشند و بتوانند این تیم را بعد از حدود نیم قرن به المپیک برسانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها