کد خبر: 341804
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۸:۵۷:۴۱
| |

مشاور عالی سازمان سنجش:

مهلت ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی تا 28 شهریور ماه است

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:تعداد 223 هزار نفر در رشته‌های تحصیلی بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند.

مهلت ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی تا 28 شهریور ماه است
کد خبر: 341804
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۰۸:۵۷:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور 92 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های 8 و 12 دی‌ماه 97 انجام می‌شود. همچنین ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد، منحصراً به صورت اینترنتی است.

توکلی اشاره کرد:‌ تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته‌اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌توانند به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) حداکثر تا 28 شهریور ماه 98 مراجعه کنند.

او افزود:‌ هر داوطلب می‌تواند تا 100 کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و تا امروز دوشنبه 25 شهریورماه 98 تعداد 223 هزار و 344 نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

توکلی تاکید کرد: تاریخ 28 شهریورماه 98 قابل تمدید نیست و داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از 17 بهمن ماه 97 منتشر شده است و ثبت نام در این کدرشته‌ها از 20 اسفند 97 آغاز شده است. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی 30 اردیبهشت و 20 مرداد 98 نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها