کد خبر: 341888
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۰:۳۴:۳۲
| |

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه:

بیش از 7 هزار میلیارد تومان به آموزش عالی اختصاص داده می‌شود

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه از سرمایه گذاری 7300 میلیارد تومانی برای آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این تخصیص‌های برای آموزش عالی به 100 درصد برسد.

بیش از 7 هزار میلیارد تومان به آموزش عالی اختصاص داده می‌شود
کد خبر: 341888
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۰:۳۴:۳۲

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه از اولویت‌های دولت دانسته و نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و اظهار کرد: نگاه به توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یکی از اصلی ترین هدف دولت به شمار می‌رود.


نوبخت آموزش را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی عنوان کرد و افزود: سیاست و نگاه ما در دولت این است که شرایطی فراهم شود تا بر اساس آن افراد بتوانند ایده‌های خود را به مطلوب و در نتیجه به ثروت تبدیل کنند. بنابراین سازمان برنامه و بودجه کشور توجه به توسعه علمی را از اولویت‌های خود می‌داند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر حرکت مراکز آموزش عالی کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین بیان کرد: تلاش ما این است که طی 3 تا 5 سال آینده دانشگاه‌ها وابستگی کمتری به خزانه دولت داشته باشند چرا که آنها باید بر اساس برنامه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه از افزایش بودجه آموزش عالی در سال آینده خبر داد و گفت: ما تعهد داریم برای سال جاری 7300 میلیارد تومان در آموزش عالی سرمایه گذاری کنیم که البته این میزان در سال گذشته 6200 میلیارد تومان بود. در واقع یکی از مبالغ درشت دولت در حوزه آموزش عالی سرمایه گذاری می‌شود و این حوزه در کنار حوزه‌های رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی بیشترین سرمایه گذاری را از آن خود می‌کند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها