معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

خرید حمایتی بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان/ ارزش محصول خریداری شده بالغ بر 731 میلیارد ریال است

تاکنون بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر 731 میلیارد ریال در طرح خرید حمایتی از کشاورزان خریداری شده است.

خرید حمایتی بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان/ ارزش محصول خریداری شده بالغ بر 731 میلیارد ریال است
کد خبر: 341905
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین شیرزاد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در تشریح روند اجرای طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی ، گفت: تاکنون بیش از 73 هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر 731 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است، که سهم استان فارس بیش از 54 هزار تن، استان خراسان رضوی بیش از 13هزار تن و استان های اصفهان و اردبیل بیش از 5 هزارو 300 تن بوده است.

وی با بیان اینکه 14 کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جهت تولید رب گوجه با این سازمان همکاری می نمایند خاطر نشان کرد : تلاش برای اجرای موفق طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی همچنان ادامه خواهد داشت .

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بالغ بر 89 هزار تن گوجه فرنگی با قیمت توافقی توسط شرکتها و اتحادیه های تعاون روستایی زیر مجموعه این سازمان در استانهای جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و همدان از کشاورزان خریداری و به منظور صادرات در کارخانجات فرآوری تبدیل به رب گوجه به صورت اسپتیک بسته بندی شده است.

وی اظهار کرد: مجموع گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار تازه خوری و صنعتی که بصورت حمایتی و توافقی از کشاورزان خریداری شده، بالغ بر 162 هزار تن می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان می باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها