کد خبر: 341906
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۰:۱۷
| |

آمریکا و ژاپن به توافق تجاری نزدیک شدند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از حصول توافق تجاری اولیه میان توکیو و واشنگتن خبر داد.

آمریکا و ژاپن به توافق تجاری نزدیک شدند
کد خبر: 341906
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۰:۱۷

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به توافق تجاری اولیه با ژاپن دست یافته و در هفته‌های آینده آن را امضا می‌کند. این در حالی است که توکیو هشدار داده امضای هرگونه توافق باید تضمین کننده این باشد که واشنگتن تعرفه‌هایی را علیه 50 میلیارد دلار از صادرات خودرو‌های ژاپنی اعمال نمی‌کند.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای که در اختیار کاخ سفید قرار داده بود، اعلام کرد: دولت من به دنبال ادامه همکاری‌ها با کنگره برای پیشبرد مذاکرات با ژاپن است تا بتواند به یک توافق تجاری جامع با این کشور دست یابد. توافقی که منجر به تجارتی عادلانه‌تر میان آمریکا و ژاپن می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه به اینکه آیا به تعرفه‌های اعمال‌شده علیه صنعت خودروسازی ژاپن پایان می‌دهد یا خیر، اشاره‌ای نکرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد در زمینه تجارت دیجیتال هم با ژاپن توافق خواهد کرد. دولت دونالد ترامپ جزئیات بیشتری درباره این توافق تجاری منتشر نکرد.

اعلام خبر توافق تجاری با ژاپن پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ در نشست گروه هفت در ماه اوت اعلام کرد با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به یک توافق دست یافته است. ترامپ در آن زمان گفت: این توافق شامل بخش کشاورزی است و همچنین شامل تجارت الکترونیک و بسیاری موارد دیگر است. این یک معامله بزرگ است و ما هم با آن موافق هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها