کد خبر: 341910
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

رئیس شورای شهر تهران:

نظرم درمورد نامگذاری خیابان‌ها، مشابه شهرداری است

رئیس شورای شهر تهران گفت: نظر من درمورد موضوع حذف نام شهید از خیابان‌ها مشابه نظر شهرداری است و من از تکرار آن پرهیز می‌کنم.

نظرم درمورد نامگذاری خیابان‌ها، مشابه شهرداری است
کد خبر: 341910
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصدوشصت و پنجمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص مصلی تهران گفت: تعیین تکلیف تملک آغاز شده و جلساتی نیز در این زمینه در وزارت مسکن و مسؤولان مصلی و شهرداری برگزار شده است.

وی افزود: پروژه برای اینکه مساله رواق، گنبدها و... تکمیل شود نیاز به منابع دارد و قرار شده وزارت مسکن از طریق دولت اعتباراتی تخصیص دهد و شهرداری نیز قرار است همکاری‌هایی داشته باشد تا پروژه به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مجری طرح وزارت مسکن و شهرسازی است و مصلی تحت نظر امام جمعه تهران قرار دارد و شهرداری هر کجا احساس کند می‌تواند اقداماتی صورت دهد آن را انجام خواهد داد.

ماجرای تذکر اعضای شورای شهر به رئیس‌جمهور

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعضای شورای شهر در تذکرهایی که ارائه می‌دهند بجز شهرداری رئیس جمهور،‌ مجلس و حتی نمایندگان را خطاب قرار می‌دهد گفت: در آیین‌نامه مربوطه تکلیف تذکرها مشخص است بعضی از مسائلی که مطرح می‌شود حالت نطق پیش از دستور دارد اما اعضا آن را به صورت تذکر ارائه می‌دهند هر جلسه می‌تواند سه تذکر داشته و از‌ آنجایی که مدت زمان نطق 10 دقیقه و تذکر 3 دقیقه است اجازه بدهید که من هم بپسندم به جای نطق میان دستور اعضا تذکر دهند.

وی گفت: از آنجایی که قانون شوراها درست اجرا نشده در اجرا دارای تداخل جدی هستیم و مجبور می‌شویم برای حل موضوعاتی به رئیس‌جمهور، مجلس و نمایندگان تذکر دهیم و از این طریق آنها بدانند وظایفی را در شهر عهده‌دار هستند.

رئیس شورای شهر گفت: به طور مثال در مورد تذکری که امروز یکی از اعضا درمورد قانون مدیریت بحران داده نمونه‌ای از این موضوعات است و ما براساس این قانون بحران در شهر را تا 300 کشته مسئولش هستیم و باید پیگیری کنیم و بحرانی با کشته‌هایی بیش از این مسئولیتش برعهده وزارت کشور است.

وی گفت: در موضوعاتی مانند آموزش و پرورش، ترافیک و ... تداخلاتی وجود دارد که اعضا آنها را تذکر می‌دهند و تا زمانی که مشکل برطرف نشود این روند ادامه دارد.

نصب فیلتر دوده بر روی برخی از خودروها سبب آسیب به موتور خودرو می‌شود

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا معاون اول رئیس‌جمهور دستور نصب اجباری فیلتر دوده بر وسایل حمل و نقل را لغو کرده است و واکنش شما در این زمینه چیست، گفت: دو نظر در این راستا وجود دارد نخست اینکه فیلتر دوده اگر مربوط به طراحی خودرو نباشد و بخواهیم آن را اضافه نصب کنیم راندمان موتور را کاهش و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

وی بیان داشت: در نظر دوم برخی می‌گویند این اقدام درست است و سبب پیشگیری از انتشار ذرات معلق در فضا می‌شود که این موضوع علمی است و من آن را امتحان نکردم البته معقول است که اگر فیلتر دوده نصبش بر روی خودرو طراحی نشده باشد راندمان موتور را کاهش دهد.

هاشمی عنوان کرد: دلیل اینکه چرا معاون اول رئیس جمهور مانع از نصب اجباری فیلتر دوده شده نمی‌دانم ولی درمورد اتوبوس‌ها باید به سمت استفاده از گاز برای سوخت آنها و یا برقی شدنشان پیش رویم. دنیا نیز به همین سمت و سو پیش رفته است.

نظرم درمورد نامگذاری خیابان‌ها مشابه شهرداری است

رئیس شورای شهر تهران درمورد موضوع حذف نام شهید از برخی از معابر و خیابان‌های تهران گفت: اطلاعیه‌ای مدتی پیش شهرداری در این زمینه ارائه کرد که بسیار جامع بود و پاسخ همه سوالات را داشت و پاسخ من در این زمینه نیز مشابه همان اطلاعیه است.

وی گفت: به دلیل کمبود وقت من از تکرار این اطلاعیه پرهیز می‌کنم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها