تصمیم تعلیق پارلمان انگلیس در دیوان عالی بررسی می‌شود

در حالی که فقط 44 روز به تاریخ پیش‌بینی‌شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده است، دیوان عالی این کشور مشروعیت تعلیق پارلمان را بررسی می‌کند.

تصمیم تعلیق پارلمان انگلیس در دیوان عالی بررسی می‌شود
کد خبر: 341963
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۱:۵۴:۴۱

اعتمادآنلاین| دیوان عالی انگلیس از روز سه‌شنبه مشروعیت تعلیق جنجالی پارلمان انگلیس را که خواسته بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور است، بررسی می‌کند.

این خواسته بوریس جانسون از سوی مخالفانش به عنوان مانوری برای تحمیل برگزیت بدون توافق به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

بنا بر اعلام کارشناسان حقوقی، اگر در مرحله جدید از روند پرهرج و مرج برگزیت، دیوان عالی تعلیق پارلمان را غیرقانونی اعلام کند، پارلمان بلافاصله تشکیل جلسه خواهد داد.

در حالی که فقط 44 روز به تاریخ پیش‌بینی شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده است، جانسون آشکارا همچنان به دنبال سناریوی برگزیت بدون توافق است و این در حالیست که پیش‌بینی‌های هشداردهنده‌ای حتی از سوی اعضای دولت وی در مورد کمبود مواد غذایی و دارو و احتمال مشکلات عمومی مطرح شده است.

اکثر نمایندگان پارلمان انگلیس با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف هستند و می‌خواهند تعلیق پارلمان تا 14 اکتبر (بیست و سوم مهر) را لغو کنند تا زمان بیشتری برای مقابله با برگزیت بدون توافق داشته باشند. آن‌ها پیشتر توانستند به قانونی رای دهند که بوریس جانسون را ملزم می‌کند از اتحادیه اروپا بخواهند برگزیت را که برای 31 اکتبر (نهم آبان) پیش‌بینی شده است به مدت سه ماه به تاخیر بیندازد.

تعلیق پارلمان که به شدت مورد انتقاد جامعه سیاسی و مدنی انگلیس قرار گرفته تاکنون در چند دادگاه با احکام مخالف رو به رو شده است. 11 سپتبامر دیوان عالی اسکاتلند تعلیق پارلمان را غیرقانونی دانست زیرا این کار با هدف مانع‌تراشی برای پارلمان صورت گرفته است.

در مقابل دیوان عالی لندن در پاسخ به شکایت جینا میلر، فعال مخالف برگزیت، اعلام کرد تعلیق پارلمان تصمیمی سیاسی است و به این دادگاه ارتباطی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها