نماینده کنگره:

ایران به توئیت‌های ترامپ اهمیت نمی‌دهد

نماینده مسلمان کنگره ضمن انتقاد از توئیت‌های تند رئیس‌جمهور آمریکا در پی حمله به تأسیسات آرامکو تأکید کرد ترامپ مقصر افزایش تنش‌ها با ایران است و ایران هم اهمیت چندانی به پیام‌های توئیتری او نمی‌دهد.

ایران به توئیت‌های ترامپ اهمیت نمی‌دهد
کد خبر: 341966
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۴:۴۸

اعتمادآنلاین| «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره ضمن انتقاد از توئیت‌های تند و تهاجمی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در روزهای اخیر در پی عملیات حمله پهپادی انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی تأکید کرد که دولت ترامپ مقصر تنش‌ها در غرب آسیا است.

بنا به گزارش شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز»، عمر ضمن انتقاد از نوع برخورد رئیس‌جمهور آمریکا با ایران تصریح کرد که دولت ترامپ مقصر افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تهران است.

ایلهان عمر عصر روز دوشنبه در شبکه سی‌‌ان‌ان با تمسخر پیام توییتری ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا منظور ترامپ از این توییت را فهمیده است، گفت: «نفهمیدم، خیلی از افراد منظورش را نمی‌فهمند و حتی فکر نمی‌کنم ایران اهمیت زیادی به آن بدهد و فکر نمی‌کنم خیلی‌ها در جهان اهمیتی به آن بدهند».

او ادامه داد: «من فکر می‌کنم کاری که این رئیس‌جمهور و دولت او انجام می‌دهد این است که خیلی حرف می‌زنند و واقعاً پیامدهای آن را بر عرصه بین‌المللی درک نمی‌کنند».

این نماینده مسلمان کنگره در خصوص نقش دولت ترامپ در افزایش تنش‌ها با دولت ایران گفت: «وقتی به اتفاقاتی که برای روابط با ایران افتاده نگاهی می‌اندازیم، ما خیلی برای بهبود این روابط تلاش کردیم تا آنها را به میز مذاکره بیاوریم و اولین کاری که این دولت انجام داد، ما را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد و اگر ما تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع نمی‌کردیم هیچ‌یک از این اتفاقات به وقوع نمی‌پیوست؛ این (تحریم‌ها) طبقه متوسط ایران را مورد آسیب قرار داده است و هر دو کشور (ایران و آمریکا) را در آستانه جنگ قرار داده است».

عمر در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت گزینه حمله نظامی به ایران، به رئیس‌جمهور آمریکا یادآور شد که تنها کنگره است که حق قانونی برای اعلام جنگ دارد و خواستار به کارگیری دیپلماسی بیشتر قبل از ورود به یک «جنگ ناتمام» دیگر شد.

این نماینده ایالت «مینه‌سوتا» در کنگره آمریکا در خصوص اعتبار اطلاعات عربستان سعودی ابراز تردید کرد و گفت که ریاض «به طور فعال در جنگ» با یمن درگیر است و در ادامه به روابط تجاری عربستان سعودی با ترامپ قبل از انتصاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا استناد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها