کد خبر: 341969
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

یک فیلم‌ساز جوان مطرح کرد:

اکران فیلم‌های کوتاه باعث شناخت مخاطب با ساختارهای نو در سینما می‌شود

اگرچه فیلم کوتاه برای مخاطب عام ساخته نمی‌شود اما می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح همه مخاطبان را به تماشای این فیلم‌ها تشویق کرد.

اکران فیلم‌های کوتاه باعث شناخت مخاطب با ساختارهای نو در سینما می‌شود
کد خبر: 341969
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آرش محمودی، کارگردان فیلم پرده توری درباره اکران فیلم‌های کوتاه در سینما و تأثیر آن بر جذب مخاطبان یادآور شد: فیلم کوتاه با امکان اکران در سینماها، از مهجوریت و از حالت جشنواره‌ای خود خارج می‌شود.

اکنون علاوه بر مخاطبان خاص که علاقمند به دیدن فیلم‌های کوتاه هستند، مخاطبانی که سینمای تجاری را دنبال می‌کنند نیز با اکران فیلم‌های کوتاه، اذهانشان پذیرای ساختارهای نو شده است بنابراین همان بلیت و همان زمانی را برای دیدن فیلم‌های کوتاه صرف می‌کنند که ممکن است برای فیلم‌های تجاری صرف کنند.

درحالیکه به صورت پیش‌فرض می‌دانند که با دیدن یک فیلم کوتاه، با یک فیلم حرفه‌ای مواجه نخواهند شد اما برای حمایت از فیلمسازان کوتاه و آشنایی با ساختار نو سینمایی به دیدن این دسته فیلم‌ها علاقه نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه اکران فیلم کوتاه توانسته در جذب مخاطبان بیشتر این فیلم‌ها تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: ما پنج فیلمساز که در یک گروه قرار داریم، کارهای همدیگر را دیده‌ایم و دوست داریم که مردم عام هم به دیدن فیلم‌های ما بیایند و تاکنون نیز با هزینه اندکی که برای ساخت فیلم‌هایمان انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم با مخاطب عام هم تا حدودی ارتباط برقرار کنیم اگرچه فیلم کوتاه در مجموع برای مخاطب عام ساخته نمی‌شود ولی همین که توانسته تا حدودی با مخاطب عام هم ارتباط برقرار کند به نظر من نکته مثبتی است.

محمودی در پایان یادآور شد: اکران فیلم‌های کوتاه در سینماها، هم برای مخاطب خوب است که با ساختارهای نو در سینما آشنا می‌شود و هم برای فیلمسازان کوتاه خوب است که فیلم‌هایشان آرشیو نمی‌شود و انگیزه‌ای برای ساخت آثار تازه آنها خواهد بود.

او درباره ساخت آثار بعدی خود گفت: من هم فیلمنامه بلند و هم کوتاه در اختیار دارم و بستگی به شرایطی که وجود خواد داشت به ویژه شرایط مالی که بسیار تعیین کننده است، فیلم بعدی خود را خواهم ساخت.

در حال حاضر چند ایده خوب برای فیلم کوتاه دارم که این بار قدرتمندتر از قبل برای ساخت آنها گام برخواهم داشت و به فکر ساخت فیلم بلند هم هستم و در یکی دو سال آینده امیدوارم بتوانم کار ساخت فیلم بلند را هم شروع کنم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها