چرا یکی از پرسودترین پروژه‌های جنرال موتورز در آمریکا به تعطیلی انجامید؟

وانت‌های الکتریکی و ضمانت 7 میلیارد دلاری جنرال موتورز

پس از اعتصاب 48 هزار کارگر روزمزد جنرال موتورز و طی جلسه‌ای که میان این شرکت با اتحادیه کارگران خودرو آمریکا برگزار شد، این شرکت خودروسازی وثیقه‌ای 7 میلیارد دلاری را پیشنهاد کرد که بخش قابل توجه آن برای تولید کامیون‌‌ها، پیکاپ‌ها و محصولات جدیدی تخصیص می‌یابد که به طور کامل الکتریکی هستند.

وانت‌های الکتریکی و ضمانت 7 میلیارد دلاری جنرال موتورز
کد خبر: 341981
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب غدیری- وانت‌بار تمام‌الکتریکی به اضافه باتری‌های پیشرفته نسل جدید بخشی از وثیقه 7 میلیارد دلاری جنرال موتورز برای تضمین سرمایه‌گذاری این شرکت در ایالات متحده است. این سرمایه‌گذاری به عنوان بخشی از مذاکرات برای قرارداد با اتحادیه کارگران خودرو آمریکا (UAW) انجام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین و به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی جنرال موتورز و اتحادیه کارگران خودرو آمریکا روز دوشنبه، 16 سپتامبر، برای رفع اعتصاب 48 هزار کارگر روزمزد تشکیل جلسه دادند. به دنبال این اعتصاب یکی از پرسودترین پروژه‌های جنرال موتورز در آمریکا به تعطیلی انجامید.

جنرال موتورز 16 سپتامبر اعلام کرد تصمیم دارد همزمان در سیستم‌های پیشرفته پیشرانه‌ در خودروهای الکتریکی و محصولات اصلی نظیر کامیون‌ها و باربرهایی که بخش عمده سود خود را از آنها کسب می‌کند سرمایه‌گذاری کند.

جنرال موتورز

به گفته منابع مطلع، بخشی از این سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای الکتریکی در میشیگان و همچنین تولید باتری‌های سلولی در اوهایو تخصیص داده شده است.

به گفته یک منبع مطلع در جنرال موتورز، این شرکت تصمیم دارد کارخانه‌های خود را در میشیگان، تنسی و میسوری ارتقا دهد تا پیکاپ‌های سایز متوسط و کراس اوورهای طراحی جدید خود را تولید کند. شرکت اعلام کرد که در «برنامه‌های دیگری برای تولید خودروهای جدید و سیستم‌های پیشرانه» سرمایه‌گذاری خواهد کرد، اما درباره افتتاح کارخانه‌های جدید چیزی اعلام نشد.

سم فیروانی، معاون شرکت «راه‌حل‌های اوتوفورکست» می‌گوید: «به رغم سرمایه‌ مازادی که جنرال موتورز همچنان در اختیار دارد، این شرکت تا آینده‌ای قابل‌ پیش‌بینی هیچ کارخانه جدید تاسیس نخواهد کرد.»

جنرال موتورز گفته این شرکت برنامه‌هایی را برای تولید دائمی وسایل نقلیه تا 2023 دارد، اما درباره جزئیات این برنامه توضیحی ارائه نکرد. با این حال منابع می‌گویند این خودروها شامل سیستم باتری پیشرفته و ساختار نقلیه‌ای جدیدی خواهند بود که منعطف و مدولار خواهد بود تا با انواع خودروها در اندازه‌های مختلف سازگار باشد.

شرکت جنرال موتورز طی سه سال گذشته، سالانه به طور میانگون 8.45 میلیارد دلار هزینه‌های سرمایه‌ای (Capital expenditures) داشته است. به گفته یک منبع دیگر در جنرال موتورز، بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌ها در آمریکای شمالی انجام شده است.

انتظار می‌رود وعده سرمایه‌گذاری 7 میلیاردی شرکت به اتحادیه کارگران بر اساس قرارداد چهار ساله پیشنهادشده، به صورت سرمایه‌گذاری سالانه کمتر از 2 میلیارد دلار اجرایی شود.

هفته گذشته، رویترز به نقل از یکی از مقامات رسمی شرکت، اعلام کرد که جنرال موتور برنامه دارد تا سال 2022 پیکاپ‌های الکتریکی سایز کامل خود را وارد بازار کند.

روز دوشنبه، 16 سپتامبر، نیز یکی از مقامات جنرال موتورز که با پیشنهاد این شرکت به اتحادیه کارگران خودرو آشنا بود، گفت: این شرکت می‌تواند در کارخانه دیترویت-همترانک که برنامه خاصی برای آینده ندارد، تولید کامیون‌های الکتریکی خود را آغاز کند.

این احتمال نیز وجود دارد که جنرال موتورز در نزدیکی کارخانه مونتاژ خود در لوردستون، اوهایو، کارخانه تولید باتری‌های الکتریکی را راه‌اندازی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها