کد خبر: 342013
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۷:۵۳
| |

24 کشته و ده‌ها زخمی در انفجار طالبان در نزدیکی تجمع انتخاباتی اشرف غنی

پلیس افغانستان از وقوع انفجاری مهیب در شمال کابل خبر داد که 24 کشته و بیش از 30 زخمی برجای گذاشت. طالبان مسؤولیت انفجار را برعهده گرفت.

24 کشته و ده‌ها زخمی در انفجار طالبان در نزدیکی تجمع انتخاباتی اشرف غنی
کد خبر: 342013
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۷:۵۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی طالبان اعلام کرد، دو حمله انتحاری نیروهای امنیتی افغان را هدف گرفتند. عبدالقاسم سانجین، رئیس بیمارستان منطقه‌ای گفت: در بین قربانیان زنان و کودکان دیده‌ می‌شوند و به نظر بیشتر غیرنظامی هستند و احتمال افزایش قربانیان نیز وجود دارد.

وحیده شاهکار، سخنگوی فرماندار ولایت پروان نیز به اسپوتنیک تاکید کرد: انفجار در ایست بازرسی اول تجمع انتخاباتی وابسته به تیم دولتی رخ داد.

وی افزود، نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کردند در حالیکه رئیس جمهوری در میان مردم بود. او در سلامت است و انفجار در ورودی دیده‌بانی رخ داد که از اشرف غنی فاصله داشت.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز تاکید کرد، عامل انتحاری سوار با موتورسیکلت خود را در مقابل دیده‌بان مرکز آموزشی حوزه اول منفجر کرد.

بی‌بی‌سی‌ نیز به نقل از منابع محلی در ولایت پروان اعلام کرد، حوالی ساعت 11:40 قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه) انفجاری در نزدیکی دیده‌بان مرکز آموزشی حوزه اول شهر چاریکار، مرکز ولایت رخ داد.

اعضای تیم غنی گفتند که این انفجار باعث اخلال در روند مبارزات انتخابات نشده است.

به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، پلیس افغانستان اعلام کرد، در اثر انفجاری مهیب که یک تجمع انتخاباتی در شمال کابل را هدف گرفته بود،‌ دست کم 24 تن کشته و بیش از 30 تن زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد،‌ این حمله تجمع حامیان اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان را در ولایت پروان هدف قرار داده بود.

رسانه‌های افغان گزارش دادند، اشرف غنی در این انفجار آسیبی ندیده است.

دقایق قبل انفجاری دیگری در شهر کابل در نزدیکی سفارت آمریکا نیز رخ داد و تاکنون جزئیات آن مشخص نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها