جزایر سلیمان با قطع روابط با تایوان فرصت‌های بی‌سابقه‌ای پیش رو دارد

پکن امروز، سه‌شنبه اظهار کرد، جزایر سلیمان با توقف روابط با تایوان به نفع چین، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای توسعه پیش‌رو خواهد داشت.

جزایر سلیمان با قطع روابط با تایوان فرصت‌های بی‌سابقه‌ای پیش رو دارد
کد خبر: 342072
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۳:۲۹

اعتمادآنلاین| جزایر سلیمان ششمین کشوری است که از سال 2016 و آغاز ریاست جمهوری تسای اینگ ون در تایوان در مناقشه چین و تایوان به پکن متمایل می‌شود. دولت جزایر سلیمان روز گذشته به قطع روابط رسمی با تایوان رای داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایوان چین را به منحرف کردن متحدانش از همکاری با تایوان با وعده وام‌ و کمک متهم کرده اما پکن این اتهامات را تکذیب کرده است.

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد، جزایر سلیمان از حمایت کامل چین برخوردار خواهد بود و پکن "بر این باور است که ایجاد و توسعه روابط دیپلماتیک با چین که بیش از 1.4 میلیارد جمعیت دارد و با آینده‌ای روشن دومین اقتصاد بزرگ دنیا است، مطمئنا فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای توسعه در اختیار جزایر سلیمان می‌گذارد.

تایوان حالا با تنها 16 کشور روابط رسمی دارد که بسیاری از آن‌ها کشورهای کوچک و کمتر توسعه‌ یافته‌ای در آمریکای مرکزی و اقیانوس آرام هستند.

این تصمیم از سوی جزایر سلیمان به دنبال چند ماه بررسی پیامدهای مثبت و منفی این اقدام صورت گرفت. چین به این کشور کوچک پیشنهاد مبلغی 8.5 میلیون دلاری برای توسعه داده بود تا در حمایتش از تایوان تجدید نظر کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها