کد خبر: 342073
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۴:۵۳
| |

ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی خبر داد:

کمیسیون کشاورزی به موضوع تحویل 700هزار تن ضایعات گندم به سیلوها ورود می‌کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تاکنون گزارش رسمی در خصوص تحویل 700هزار تن ضایعات گندم به سیلوها به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه نشده اما در اولین جلسه کمیسیون موضوع تحت عنوان خبر مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

کمیسیون کشاورزی به موضوع تحویل 700هزار تن ضایعات گندم به سیلوها ورود می‌کند
کد خبر: 342073
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۴:۵۳

اعتمادآنلاین| علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تحویل 700هزار تن ضایعات گندم، شن و ماسه به سیلوهای دولتی، گفت: با توجه به اینکه گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و دولت مبادرت خرید می‌کند مباشرین انتخاب شده عمدتا دولتی هستند و منافع مرتبط با شغل خود ندارند.

مباشرین دقت لازم در کیفیت گندم‌های خریداری شده را ندارند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم منفعت مباشرین در خرید تضمینی گندم باعث شده تا دقت لازم در کیفیت گندم‌های خریداری شده را نداشته باشند، ادامه داد: این امکان وجود دارد که دلالان و واسطه‌ها برای کسب سود بیشتر اقدام به مخلوط کردن ضایعات و خاک با گندم کنند.

عیار سنجی کیفیت گندم ابزار و روش‌های دقیقی ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عیار سنجی کیفیت گندم ابزار و روش‌های دقیقی ندارد و این موضوع باعث شده تا هر ساله شاهد تحویل گندم ناخالص به سیلوها باشیم، تصریح کرد: به هیچ عنوان درآمد حاصل از فروش گندم ناخالص عاید کشاورزان نمی‌شود و مستقیما به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود.

بخش خصوصی متناسب با کیفیت گندم‌ها را قیمت گذاری و عیار سنجی

وی با تاکید بر اینکه با نظارت نیز تمامی مشکلات حوزه تحویل گندم مختلط با سنگ و شن بر طرف نمی‌شود زیرا مراکز خرید گندم متعددی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید ابزار عیار سنجی تغییر پیدا کند و گندم توسط بخش خصوصی متناسب با کیفیت قیمت گذاری و عیار سنجی شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش رسمی در خصوص تحویل 700هزار تن ضایعات گندم، شن و ماسه به سیلوها به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه نشده و از رسانه متوجه این تخلف شده‌ایم اما در اولین جلسه کمیسیون موضوع تحت عنوان اولین خبر مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها