کد خبر: 342078
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۲۱:۵۹
| |

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که به‌دلیل جذابیت بالا از علاقمندان زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 342078
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۲۱:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ از ساعت 21:25 دقیقه امشب(سه‌شنبه) به وقت تهران فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود. شصت و پنجمین دوره این مسابقات که فینالش در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول به انجام می‌رسد.

در شب اول این بازی‌ها شاهد برگزاری چند دیدار حساس و تماشایی خواهیم بود. اوج هیجان در دو ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک و سن‌پائولو خواهد بود. جایی که تیم‌های دورتموند با بارسلونا و ناپولی با لیورپول مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند.

گروه پنجم:

در فصل گذشته نیز ناپولی و لیورپول در یک گروه قرار داشتند. اگر آن واکنش فراموش نشدنی آلیسون بکر در مقابل ضربه آرکادیوش میلیک نبود؛ هیچ وقت تیم یورگن کلوپ نمی‌توانست به قهرمانی دست پیدا کند.

در بازی رفت فصل گذشته لیورپول موفق نشد حتی یک شوت داخل چارچوب داشته باشد. در نهایت هم ناپلی‌ها با تک گل «لورنزو اینسینیه» به برتری رسیدند.

در دیگر بازی این گروه دو تیم سالزبورگ اتریش و خنک بلژیک مقابل هم قرار می‌گیرند. بعد از بازی تیم‌های راپیدوین و کلوب بروژ در فصل 2005-2006 دیگر هیچ‌وقت 2 تیم اتریشی و بلژیکی به مصاف هم نرفته بودند. سالزبورگ بعد از 24 سال توانسته مجوز حضور در این مسابقات را پیدا کند. در سوی مقابل خنک سومین حضور خود را تجربه می‌کند.

گروه ششم:

ابتدا از ساعت 21:25 دقیقه به وقت تهران تیم آماده اینترمیلان در خانه خود به مصاف اسلاویاپراگ جمهوری چک می‌رود.

این اولین تقابل 2 تیم در این رقابت‌ها خواهد بود. در 12 رویارویی قبلی بین تیم‌های ایتالیایی و چکی تنها دو برد به تیم‌های اهل جمهوری چک رسیده است. 491 دقیقه از آخرین گل اسلاویا پراگ مقابل تیم‌های ایتالیایی می‌گذرد. باید دید آنها می‌توانند از پس صدرنشین فعلی سری A بربیایند یا خیر.

در دیگر بازی گروه مرگ، دورتموند و بارسلونا به مصاف هم می‌روند. حساس‌ترین بازی شب نخست مسابقات که می‌توان از جذاب بودنش مطمئن بود. این سومین تقابل اروپایی این تیم‌هاست. در سوپرکاپ 1997-98 شاهد دو بازی بین زنبورها و کاتالان‌ها بودیم که یک برد و یک تساوی برای تیم اسپانیایی به دست آمد.

این چهارمین فصل پشت سر هم است که دورتموند در گروهی قرار می‌گیرد که یک تیم اسپانیایی در آن قرار دارد.

دیدار امشب در حالی به انجام می‌رسد که آبی اناری‌ها در 14 بازی قبلی خود در مرحله گروهی نباخته‌اند و در 28 بازی اخیرشان تنها یک شکست داشته‌اند.

گروه هفتم:

خسته‌کننده‌ترین گروه این دوره از رقابت‌ها بازهم برای ما ایرانی‌ها خالی از لطف نیست. تیم زنیت سنت پترزبورگ در حضور ستاره ایرانی خود یعنی سردار آزمون باید در ورزشگاه ژرلاند به مصاف لیون فرانسه برود. در دو تقابل قبلی این دو تیم نماینده روسیه موفق به پیروزی شد. با این حال کار آنها برای غلبه بر پرقدمت‌ترین نماینده فرانسه در تاریخ لیگ قهرمانان بسیار دشوار خواهد بود.

دیگر بازی گروه بین تیم‌های بنفیکا و لایپزیگ خواهد بود. لایپزیگ صدرنشین فعلی بوندسلیگا به حساب می‌آید و در آخرین بازی خود مقابل بایرن مونیخ به تساوی یک بر یک رسید. در سوی مقابل بنفیکایی قرار دارد که در لیگ پرتغال رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. «یولین ناگلزمن» با 32 سال سن جوان‌ترین سرمربی این دوره از مسابقات به حساب می‌آید. نزدیک‌ترین فرد به او فرانک لمپارد 41 ساله است.

گروه هشتم:

پدیده فصل قبل یعنی تیم آژاکس آمستردام این فصل را با بازی خانگی برابر لیل آغاز می‌کند. نایب قهرمان فصل قبل لوشامپیونا بدون ستاره اصلی‌اش یعنی «نیکولاس پپه» به مصاف تیم «تن هاگ» خواهد رفت.

آژاکس هم چند ستاره خود از جمله ماتیاس دی لیخت و فرنکی دی یونگ را از دست داده است.

در دیگر بازی چلسی باید در ورزشگاه استمفورد بریج رو در روی والنسیا قرار بگیرد. شاگردان لمپارد به تازگی در لیگ جزیره اوج گرفته‌اند. آنها مقابل تیمی صف آرایی می‌کنند که به تازگی روی نیمکت تغییر داشته است و سلادس به جای مارسلینیو هدایت خفاش ها را به عهده گرفته است.

در 6 تقابل قبلی هیچ وقت والنسیا برنده نبوده و سه برد و سه تساوی برای نماینده لندن به دست آمده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها