نعمتی با اشاره به کاهش ۵۰درصدی تولید نفت سعودی‌ها:

مشتریان قدیمی نفت ایران دوباره جذب می‌شوند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:کاهش 50 درصدی تولید نفت سعودی‌ها به خلاء جدی در بازار منجر می‌شود و احتمال افزایش قیمت نفت طبیعی است.

مشتریان قدیمی نفت ایران دوباره جذب می‌شوند
کد خبر: 342080
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۲۴:۵۸

اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی در تحلیل تاثیر حمله پهپادهای یمنی به دو پالایشگاه نفتی عربستان در تغییر قیمت جهانی نفت و میزان تقاضا و فروش نفت، گفت: 10 تا 11 میلیون بشکه از تقاضای بازار به نفت را روزانه سعودی‌ها تامین می‌کنند لذا با کاهش 50 درصدی تولید عربستان در پی حمله به تاسیسات نفتی‌شان خلاء جدی در بازار تقاضا ایجاد خواهد شد.

تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احتمالا بخشی از کمبود نفت مورد نیاز بازار را نانو اوپک و بخشی دیگر را کشورهای زیرمجموعه‌ اوپک جبران خواهند کرد.

خلاء جدی در بازار تقاضا ایجاد می‌شود

وی توضیح داد: با توجه به سقف ایجاد شده برای تولید اعضای اوپک، این کشورها فقط به اندازه سهمیه خود می‌توانند تولید داشته باشند لذا عملا خلاء جدی در بازار تقاضا ایجاد می‌شود که احتمال افزایش قیمت نفت و تولید برخی از کشورها خارج از سهمیه را بیشتر می‌کند.

ایران می‌تواند بخشی از تقاضای بازار نفت را تامین کند

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: اگرچه ایران بیشتر از سقف مشخص شده برای آن توسط اوپک، نفت تولید نخواهد کرد اما می‌تواند پس از به نصف رسیدن تولید عربستان، بخشی از تقاضای بازار جهانی نفت را تامین کند.

نعمتی معتقد است آمریکا نمی‌تواند نسبت به تامین نیاز بازار به نفت توسط ایران واکنش نشان دهد یا به این بازار خدشه وارد کنند چراکه از طریق تولید و صادرات نفت شیل و معمولی کار خود را پیش برده و بعید است بتوانند خوراک این بازار را نیز تامین کند مگر آنکه موضوع ابعاد دیگری همچون افزایش قیمت پیدا کند.

مشتریان قدیمی دوباره جذب ایران می‌شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در جریان ناتوانی عربستان برای تامین تقاضای بازار نفت مشتریان قدیمی دوباره جذب ایران می‌شوند، اضافه کرد: با این وجود کشورهای مانند عراق، الجزایر و ونزوئلا نیز برای سهم گرفتن از این ماجرا تلاش خواهند کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها