کد خبر: 342090
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۴۸:۴۱
| |

گرایی و نجاتی به مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست پیدا کردند

فرنگی‌کار وزن 77 کیلوگرم ایران با برتری در دیدار رده‌بندی، سومین مدال برنز ایران در مسابقات جهانی را کسب کرد.

گرایی و نجاتی به مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان دست پیدا کردند
کد خبر: 342090
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۶:۴۸:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ امروز (سه‌شنبه) در روز پایانی مسابقات کشتی فرنگی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر «نورسلطان» قزاقستان دیدارهای رده‌بندی و فینال سه وزن پایانی در حال برگزاری است.

در وزن 77 کیلوگرم «محمدعلی گرایی» با «کارپت چالیان» دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از ارمنستان کشتی گرفت و در نهایت به پیروزی 9 بر 6 دست یافت تا سومین مدال برنز تیم ایران را از آن خود کند.

گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و سپس الوین مورسالیف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر 3 شکست داد.

وی در یک‌چهارم نهایی مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد. او در این گروه مقابل دانیل کاتاراگا دارنده مدال نقره جهان و طلای زیر 23 سال جهان از مولداوی در یک کشتی سخت و نفسگیر با نتیجه 5 بر 5 به پیروزی رسید و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 60 کیلوگرم «علیرضا نجاتی» مقابل «المورات تاسمورادوف» دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر سیدالله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد.

وی در دور بعد مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نجاتی در این دیدار به مقابل ایوو آنگلوف قهرمان جهان از بلغارستان با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

او در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

از دقایقی دیگر و در دیدار رده‌بندی، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم با کارپت چالیان دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از ارمنستان مصاف می‌دهد و امیر قاسمی‌منجزی در وزن 130 کیلوگرم با هیکی نابی دارنده مدال های نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان کشتی می گیرد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها