«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات در اسرائیل؛ بن‌بست همچنان ادامه دارد

بعد از شمارش بیش از 90 درصد از آرا در انتخابات اسرائیل لیست آبی-سفید با حدود 33 کرسی در صدر قرار گرفته و لیکود تنها موفق به کسب 31 کرسی شده است.

انتخابات در اسرائیل؛ بن‌بست همچنان ادامه دارد
کد خبر: 342143
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- بعد از شمارش بیش از 90 درصد از آرا در انتخابات اسرائیل لیست آبی-سفید با حدود 33 کرسی در صدر قرار گرفته و لیکود تنها موفق به کسب 31 کرسی شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، نتیجه اولیه شمارش آرا بار دیگر اسرائیل را در بحران بزرگ عدم تشکیل کابینه باقی نگه داشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد احتمال تکرار مجدد این انتخابات برای سومین بار پیاپی وجود دارد.

این امر به حدی قوت دارد که «ماکو» شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در نظرسنجی‌ای که امروز صبح در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد نوشت: بر اساس نتایج منتشرشده از آرا، رسیدن لیست‌های پیروز به حد نصاب 61 کرسی برای تشکیل کابینه بسیار دشوار است، آیا ما گام در راه برگزاری انتخابات دیگری نهاده‌ایم؟ آیا شما از نتایج انتخابات راضی هستید؟ به نظر شما چه کسی نخست‌وزیر آتی خواهد شد؟

این در حالی است که آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» در اولین اظهارنظر خود بعد از اعلام نتایج شبه‌نهایی آرا اعلام کرد: هیچ ائتلافی بدون حضور حزب ما قابلیت شکل‌گیری ندارد.

به اعتقاد تحلیلگران اگر یک برنده برای این انتخابات بتوان معرفی کرد لیبرمن خواهد بود که با 10 کرسی می‌تواند نه تنها سرنوشت سیاسی بلکه سرنوشت زندگی نتانیاهو را مشخص کرده و او را یا به نخست‌وزیری برساند یا به زندان ببرد.

با وجود آنکه تا لحظه تهیه این گزارش کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی نتایج رسمی شمارش آرا را منتشر نکرده اما بر اساس اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های این رژیم حداقل و حداکثر کرسی‌های هر یک از جریان‌ها به این شکل اعلام شده است.

کاحول لاوان (آبی-سفید): بین 32 تا 34 کرسی

لیکود: 31 تا 33 کرسی

لیست عربی مشترک: 11 تا 13 کرسی

یامینا: 6 تا 8 کرسی

یسرائیل بیتنو: 8 تا 10 کرسی

یهودت هتوراه: 8 کرسی

شاص: 8 تا 9 کرسی

بلوک دموکراتیک: 5 تا 6 کرسی

کارـگشر: 5 تا 6 کرسی

با توجه به این دادها پیش‌بینی ائتلاف‌ها بدون در نظر گرفتن لیست مشترک عربی که اصولاً در هیچ کابینه‌ای شرکت نمی‌کند و لیبرمن که همچنان بر خواسته‌های خود پافشاری کرده و حضور او در دو ائتلاف بزرگ گانتس و نتانیاهو قابل پیش‌بینی نیست یکی از اشکال زیر خواهد بود:

ائتلاف نتانیاهو حداکثر 57 کرسی را به دست آورده و برای تشکیل کابینه حداقل 4 کرسی دیگر نیاز دارد.

ائتلاف گانتس نیز با وجود پیروزی لیستش حداکثر 45 کرسی را به دست آورده و به طور حتم قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

همین امر باعث می‌شود تا بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی همچنان به قوت خود باقی بماند و روزهای آینده سمت‌وسوی این بحران را به سوی حل شدن یا بحرانی شدن بیشتر مشخص کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها