کد خبر: 342150
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۸:۱۶:۰۰
| |

محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

بیشتر مفاسد از عدم شفافیت و نظارت ریشه می‌گیرد/ شعار اجرای عدالت بدون اجرای دقیق قانون، زمینه‌ساز فسادهای گسترده‌تر خواهد شد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بیشتر مفاسد از عدم شفافیت و نظارت ریشه می‌گیرد. وجود بسترهای فساد، باعث تولید فاسد می‌شود.

بیشتر مفاسد از عدم شفافیت و نظارت ریشه می‌گیرد/ شعار اجرای عدالت بدون اجرای دقیق قانون، زمینه‌ساز فسادهای گسترده‌تر خواهد شد
کد خبر: 342150
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با ضرورت مبارزه با بسترهای فسادزا موازی با برخورد با مفسدین اظهار کرد: وجود بسترهای فساد ، باعث تولید فاسد می شود؛ برای از بین بردن پشه ها، مرداب را باید خشکاند و نه تنها پشه‌ها را. تصویب و وجود قوانین درست ، تنها نیمی از کار و شرط لازم است؛ اما کافی نیست. شرط کافی وجود شفافیت در اطلاع رسانی، نظارت دقیق و وجود قوه قضاییه پاک، مستقل وغیرسیاسی و همچنین وجود قضاتِ غیر فاسد است.

وی ادامه داد: فقدان هریک از موارد فوق ، راه فساد را بازتولید خواهد کرد و با بستن در، مفسدان از پنجره باز می‌گردند. اصلاحات در دستگاه قضایی کشور ضروری است. به‌قول معروف ، احترامِ امام زاده به متولی آن است .

این فعال سیاسی تصریح کرد: بیشتر مفاسد از عدم شفافیت و نظارت ریشه می گیرد. اگر همه مناقصات و مزایده ها دولتی ، در سطوح مختلف و وام های کلان ِ بانک ها ، بدون استثناء و بصورتی شفاف در سامانه های اطلاع رسانی عمومی قرار گیرد ، قابلیت نظارت و اظهار نظر برای مردم و ذی حقان و متخصصان فراهم و مانعی مهم بر سر تخلفات خواهد بود.

وی همچنین گفت: متاسفانه همیشه در کشور ، استثناءها از اصلِ قاعده ها پیشی می گیرد و عملا قانون ِ خوب هم بلاموضوع می گردد. سیستم سازی نظارتی و کنترلی تمام الکترونیکی ، منافذ فساد را سد می کند. انسان ِ خوب ، در سیستم بد ، بد می‌شود وانسان بد در سیستم خوب، اگر خوب هم نشود ، اما کنترل می شود.

کیانوش‌راد تاکید کرد: قوه قضاییه قانون مدار و مستقل، شرط اصلی اصلاح قوه قضاییه در برخورد با فساد و مفسد است .شعار اجرای عدالت یا مبارزه با فساد ، بدون اجرای دقیق قانون ، خود زمینه ساز فسادهای گسترده تر خواهد شد .

وی در پایان گفت: اجرای مساوی و بدون کم وکاست قوانین و تداوم در اجرای آن می تواند امید بخش باشد ، در غیر اینصورت جز بدبینی و ناامیدی بیشتر نتیجه ای نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها