قره‌خانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس:

حمله یمن به آرامکو پاسخی به جنایات آل‌سعود بود

اسدالله قره‌خانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو، گفت: آمریکا سعی دارد تا در دل شیوخ عرب واهمه انداخته و ایران را به عنوان یک تهدید به آنان معرفی کند تا در نهایت با ادعای تامین امنیت آنان، پول بیشتری از آنان بگیرد.

حمله یمن به آرامکو پاسخی به جنایات آل‌سعود بود
کد خبر: 342170
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۸:۵۲:۴۷

اعتمادآنلاین| اسدالله قره‌خانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به حمله اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی گفت: حرکتی که از سوی انقلابیون یمن انجام گرفت، حرکتی منحصر به فرد در این سطح بود. انقلابیون یمن در گذشته نیز حملات متعددی با پهپاد به فرودگاه های عربستان داشتند. این واکنشی به جنایات عربستان در یمن و کشتار غیر نظامیان یمنی و بی توجهی به خواسته مردم یمن است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست که تکنولوژی و دانش فنی صرفا در انحصار قدرت های بزرگ باشد با پیشرفت تکنولوژی و ابزار هایی که ایجاد شده قابلیت انتقال دانش فنی و تکنولوژی وجود دارد. امروز مردم یمن پس از چندین سال مقاومت به پیشرفته ترین سلاح ها و آخرین تکنولوژی روز دست یافته اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: عربستان که مدعی است مدرن ترین سلاح ها را در دست دارد و می تواند سقف فولادی بر فراز کشورها حاکم کند اگر راست می گوید از خود دفاع می کرد و عکس العمل به موقع نشان می داد. این ها نشان می دهد که معادلات منطقه ای تغییر کرده است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه تاکید کرد: امروز آمریکایی ها و صهیونیست ها از سیاست فشار حداکثری علیه ایران ناامید شده و به سمت دروغ های بزرگ رفته اند. آمریکا با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران به دنبال توجیه بخشی از شکست های خود است. آمریکا سعی دارد تا در دل شیوخ عرب واهمه انداخته و ایران را به عنوان یک تهدید به آنان معرفی کند تا در نهایت با ادعای تامین امنیت آنان، پول بیشتری از آنان بگیرد. آمریکا به دنبال قراردادهای جدید و کسب پول بیشتر از کشورهای عرب منطقه است.

قره خانی افزود: از سوی دیگر آمریکا سعی دارد با این هوچی گری ها ایران را تسلیم کرده و به پای میز مذاکره بکشاند اما ایران هوشمندتر از این حرف ها بوده و تحت تاثیر هجمه های بین المللی قرار نمی گیرد. این آمریکا بود که برجام را زیرپا گذاشت و یکجانبه از آن خارج شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها