کد خبر: 342231
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۴۹:۵۳
| |

حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

تأسیس بانک فرهنگیان نیاز به قانون مصوب مجلس ندارد

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطرح شدن طرح تأسیس بانک فرهنگیان، گفت: این مهم می‌تواند روال خود را از مسیر شورای پول و اعتبار طی کند و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

تأسیس بانک فرهنگیان نیاز به قانون مصوب مجلس ندارد
کد خبر: 342231
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۴۹:۵۳

اعتمادآنلاین| محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک فرهنگیان در کمیته‌ای در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، گفت: این طرح به صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه تأسیس بانک می‌دهد در حالیکه روال تأسیس بانک اخذ مجوز از شورای پول و اعتبار و طی شدن فرآیند آن در بانک مرکزی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه در قانونی به تأسیس یک بانک پرداخته شود که این بانک صرفا خدماتی را به فرهنگیان ارائه دهد، اقدام مرسومی نیست و به نوعی یک آرمان محسوب می‌شود.

تأسیس بانک فرهنگیان به مجوز شورای پول و اعتبار نیاز دارد


حسینی با تأکید بر اینکه یک بنگاه اقتصادی باید سرمایه‌های لازم برای تأسیس بانک را داشته باشد، ادامه داد: فضای کشور در حوزه بانکداری مساعد نیست و بعید است که شورای پول و اعتبار نیز با این مهم موافقت کند.

حسینی تصریح کرد: بنابراین تأسیس بانک فرهنگیان نیاز به قانون مصوب مجلس ندارد و صندوق ذخیره در صورت دارا بودن شرایط می‌تواند درخواست تأسیس بانک دهد ولی با همه این شرایط به دلیل اینکه صحن مجلس چنین نظری داشته است در کمیته‌ای در ذیل کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به دنبال تهیه طرحی برای تأسیس بانک فرهنگیان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا متن طرح مذکور به نحوی تدوین خواهد شد که به قوانین بالادستی تعرضی صورت نگیرد و هم اینکه امکانی برای فرهنگیان برای استفاده بیشتر از تسهیلات بانکی مهیا شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها