کد خبر: 342233
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۵۳:۰۲
| |

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

تعداد کالا‌های شامل ممنوعیت واردات افزایش یابد/ افزایش جذابیت کالای ایرانی برای خریداران

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: تعداد اقلامی که واردات آن‌ها ممنوع شده باید افزایش یابد، دلیلی ندارد ارز کشور را برای برخی اقلام که ضرورتی ندارد هزینه کنیم.

تعداد کالا‌های شامل ممنوعیت واردات افزایش یابد/ افزایش جذابیت کالای ایرانی برای خریداران
کد خبر: 342233
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۰۹:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: اکنون یک فرصت استثنایی در قالب تحریم‌ها پیش آمده و فروشگاه‌هایی که کالای خارجی عرضه می‌کنند حتی در مناطق آزاد و بنادر به دلیل افزایش قیمت دلار دیگر همانند گذشته جذابیتی برای خریداران ندارند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران افزود: علی رغم افزایش قیمت کالا‌های ایرانی، اما اکنون جذابیت برای خرید این کالا‌ها افزایش یافته و این یک فرصت استثنایی برای تولید داخل است، بازاری که برای خودمان بود اکنون در اختیار خودمان قرار گرفته است.

وی گفت: این بازار تاکنون در کالا‌های مختلف دست برند‌های خارجی بود هرچند اکنون نیز ارزی که به سختی به دست می‌آید هزینه برای کالا‌هایی می‌شود که هیچ ضرورتی ندارد.

غزنوی تاکید کرد: تعداد اقلامی که واردات آن‌ها ممنوع شده باید افزایش یابد، دلیلی ندارد ارز کشور را برای برخی اقلام که ضرورتی ندارد هزینه کنیم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه امیدوارم مسائل کوچکی که در کشور وجود دارد تدبیر شود و به کمک تولید بیاید، خاطرنشان کرد: امروز اتوبان بسیار خوبی مقابل تولید داخل قرار گرفته که کسی هم جلوی آن قرار ندارد و می‌توانیم با سرعت هر چه بیشتر در این اتوبان حرکت کنیم تا به هدف اصلی که رونق تولید و صادرات است برسیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ابزار لازم را برای حرکت در این مسیر نداریم و اگر توجه ویژه شود می‌توانیم تولید ملی را نهادینه کنیم و در آینده اگر تحریم‌ها برداشته هم شود دیگر نیاز به خارجی‌ها نداشته باشیم.

غزنوی با انتقاد از پرداخت منابع به همه بنگاه‌های تولیدی گفت: اختصاص منابع به همه بنگاه‌ها کار اشتباهی است و اتلاف منابع است اگر می‌خواهیم تبدیل به یک کشور صنعتی شویم باید منابع‌مان را متمرکز روی پیشران‌های صنعتی کنیم اگر اینکار صورت گیرد، اقتصاد ما بزرگ و کلان می‌شود، اما اگر اینکار نکنیم اقتصادمان در حد کارگاه‌های کوچک باقی خواهد ماند و هیچگاه نمی‌توانیم با کالا‌ها و رقبای خارجی رقابت کنیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها