اسنودن رسما از فرانسه درخواست پناهندگی کرد

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده که اسناد طبقه بندی شده برنامه نظارتی دولت آمریکا را فاش کرد بامداد چهارشنبه از امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، درخواست پناهندگی کرد.

اسنودن رسما از فرانسه درخواست پناهندگی کرد
کد خبر: 342265
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۱:۴۸

اعتمادآنلاین| ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده که اسناد طبقه بندی شده برنامه نظارتی دولت آمریکا را فاش کرد بامداد چهارشنبه از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخواست پناهندگی کرد.

به گزارش روزنامه تایمز، اسنودن که اکنون برای جلوگیری از تعقیب ایالات متحده در روسیه زندگی می کند، در مصاحبه با رادیو بین الملل فرانسه تأکید کرد"محافظت از افشاگران یک عمل خصمانه نیست و وی حق دارد از وضعیت محافظت شده در فرانسه برخوردار شود."

اسنودن در سال 2013 نیز از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری سابق فرانسه درخواست پناهندگی کرد که با عدم موافقت دولت پاریس مواجه شد.

وی همچنین از چندین کشور دیگر درخواست پناهندگی کرده است.

کتاب خاطرات زندگی اسنودن روز سه شنبه در 20 کشور از جمله فرانسه منتشر شد. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که انتشار کتاب جدید اسنودن ناقض توافقنامه‌های عدم افشای اطلاعات است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که اسنودن در کتاب خود با عنوان «ثبت دائمی» را بدون آنکه برای بررسی به آژانس‌های اطلاعاتی ارسال شود، منتشر کرد.

اسنودن مامور سابق سرویس امنیت ملی آمریکا در سال 2013 فاش ساخت که سازمان‌های اطلاعاتی «آمریکا» و «انگلیس» مکالمات سران کشورها را شنود می‌کنند.

وی به تازگی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی ای» آمریکا نیز گفته که به «شرط محاکمه عادلانه» به آمریکا باز می‌گردد.

اسنودن در سال 2014 اجازه اقامت سه ساله در روسیه را دریافت کرد که پس از آن سه سال دیگر نیز تمدید شد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها