کد خبر: 342312
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۲۰:۴۸
| |

عربستان ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را فروخت

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند عربستان مخفیانه کنسولگری خود در استانبول را فروخته است.

عربستان ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را فروخت
کد خبر: 342312
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۲۰:۴۸

اعتمادآنلاین| نسخه انگلیسی روزنامه دیلی صباح ترکیه در این‌باره نوشت که عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی کنسولگری خود در استانبول را فروخته است.

طبق این گزارش، اقدام عربستان در تغییر مکان کنسولگری خود در استانبول در حالی است که دادستانی ترکیه خود را برای صدور لیست اتهامات در آستانه اولین سالگر قتل خاشقجی آماده می‌کند.

دیلی صباح در ادامه نوشت، ضبط صداها در جریان جنایت قتل خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان با تمامی جزئیاتش، مقامات عربستان را بر آن داشت که یک تیم فنی به ترکیه بفرستند تا دستگاه‌های شنود که در ساختمان کنسولگری کار گذاشته شده بودند را از بین ببرند. این تیم پس از بازگشت از ترکیه به مقامات ریاض توصیه کرد که این ساختمان را تخلیه کنند، همین امر موجب شد که وزارت خارجه عربستان تصمیم به تغییر ساختمان کنسولگری بگیرد.

در همین راستا، وب‌سایت شبکه «هابر ترک» نیز با انتشار گزارشی در این باره نوشت: کنسولگری عربستان که در منطقه «لیونت» قرار داشت، به منطقه «sariyer» در نزدیکی کنسولگری آمریکا منتقل می‌شود.

طبق اعلام این شبکه، ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول 45 روز قبل و با یک سوم قیمت واقعی آن فروخته شده و مشخص نیست که با چه قیمتی و به چه فردی فروخته شده است.

این شبکه به نقل از چند وکیل گزارش داد، ساختمان کنسولگری عربستان همچنان صحنه جنایت قتل خاشقجی قلمداد می‌شود و چنانچه ساختمان این کنسولگری به محل دیگری منتقل شود، دادستان کل استانبول می‌تواند برای انجام تحقیقات مفصل و بدست آوردن شواهد بیشتر، اقدام به پلمب آن کند.

شبکه «هابر ترک» در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: مشخص نیست که چه زمانی کنسولگری عربستان به ساختمان جدید منتقل شود و طبق گفته منابع مطلع، عربستان درحال حاضر در تلاش است تا اقامتگاه محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در ترکیه را بفروشد که پس از قتل خاشقجی استانبول را ترک کرد.

طبق این گزارش، عربستان برای انتقال کنسولگری خود به ساختمان جدید باید از وزارت خارجه ترکیه اجازه بگیرد و این اقدام نیازمند انجام اقدامات رسمی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها