«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فرانسه برای تقویت استارت‌آپ‌ها چه می‌کند؟/ برنامه دولت فرانسه برای تقویت استارت‌آپ‌ها

دولت فرانسه به تازگی اعلام کرده است برای توسعه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کمک آنها به ورود به بازارهای جهانی طی طرحی سه‌ساله، پنج میلیارد یورو روی این بخش سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

فرانسه برای تقویت استارت‌آپ‌ها چه می‌کند؟/ برنامه دولت فرانسه برای تقویت استارت‌آپ‌ها
کد خبر: 342326
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، سه‌شنبه 17 سپتامبر اعلام کرد دولت فرانسه طی طرحی برای توسعه بیشتر استارت‌آپ‌های چند میلیاردی، قصد دارد ظرف سه سال، پنج میلیارد یورو از طریق موسسات سرمایه‌گذاری به این بخش منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از فایننشال تایمز، فرانسه تاکنون با مدیران مالی و بیمه‌کنندگانی نظیر آکسا، ناتیکسیس، آویوا و آلیانز ارتباط برقرار کرده و تلاش می‌کند سرمایه‌گذاران بین‌المللی را جذب کند تا با این کار یکی از بزرگ‌ترین موانع توسعه اکوسیستم‌ تکنولوژی خود یعنی کمبود رشد سرمایه برای توسعه استارت‌آپ‌ها و تبدیل آنها به شرکت‌های چند میلیارد یورویی را رفع کند.

آقای مکرون در سخنرانی 17 سپتامبر خود در کاخ الیزه و یک روز قبل از «روز دیجیتال فرانسه» اعلام کرد 2 میلیارد یورو در صندوق‌های سرمایه‌های کارآفرینانه سرمایه‌گذاری‌ خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری با هدف کمک به انتقال استارت‌آپ‌های سودده برای ورود به بازار جهانی انجام می‌شود.

سه میلیارد یوروی دیگر قرار است وارد صندوق‌ تکنولوژی جهانی شود که روی شرکت‌های ثبت‌شده سرمایه‌گذاری می‌کند و توسط مدیران مالی مستقر در فرانسه مدیریت می‌شود. این کشور به دنبال تشویق سرمایه‌گذاران جهانی است تا با تشکیل‌ تیم‌هایی در پاریس این کار را انجام دهد.

سدریک او، وزیر امور دیجیتال فرانسه، در مصاحبه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم اکوسیستم [دیجیتال] فرانسه در اروپا پیشتاز شود. ما می‌خواهیم طی چند سال آینده یونیکورن‌های بیشتری تولید کنیم (یونیکورن به استارت‌آپ‌هایی گفته می‌شود که بیش از یک میلیارد یورو سرمایه دارند). امروز هفت یونیکورن داریم و قصد داریم این مقدار را تا 2025 به 25 شرکتی تبدیل کنیم که پنج میلیارد، 10 میلیارد و 15 میلیارد یورو سرمایه خواهند داشت.

سال گذشته مقدار سرمایه‌گذاری‌ها روی استارت‌آپ‌های فرانسه نسبت به 1.8 میلیارد دلار سال 2015، 2 برابر افزایش یافت و به رقم 3.6 میلیارد یورو رسید و بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت مشاوره‌ای CB Insights، در سال جاری این رقم از پنج میلیارد یورو نیز فراتر خواهد رفت. بر این اساس، فرانسه از آلمان پیشی‌ خواهد گرفت، اما همچنان از انگلستان عقب‌تر است.

بانک سرمایه‌گذاری دولتی بی‌پی‌فرانس طی سال‌های گذشته نقش مهمی در جذب سرمایه‌ها ایفا کرد. اکنون دولت به بخش خصوصی رو آورده و موسسات سرمایه‌گذاری فرانسه را بسیج کرده است. این موسسات نوعاً سرمایه‌های کارآفرینانه پایینی دریافت می‌کنند.

اجرایی شدن تصمیمات اخیری که مکرون اعلام کرد به اقدامات دیگری از جانب دولت نیاز دارد تا نوآوری‌ها و جذب سرمایه در کشور تقویت شود. این اقدامات شامل تخفیف‌های مالیاتی و صدور سریع ویزاهای خاص‌منظور برای تسهیل ورود خارجی‌ها و کار در این کشور است.

ولید خیارا، یکی از مدیران شرکت روچیلد و شرکا در کالیفرنیا، می‌گوید: «به نظر می‌رسد دولت فرانسه درک کرده است که صرفاً نمی‌توان استارت‌آپ‌ها را تامین مالی کرد. سرمایه برای تمام بخش‌های این حوزه لازم است و تلاش اخیر باید مرحله بعدی رشد برای استارت‌آپ‌های موفق و فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاران را تضمین کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها