انصارالله:

یمن در صورت ادامه تجاوزات، حملات خسارت‌بارتری انجام می‌دهد

رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا و سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد اگر تجاوز عربستان و امارات به یمن ادامه یابد، این جنبش حملات گسترده‌تر و خسارت‌بارتری انجام خواهد داد.

یمن در صورت ادامه تجاوزات، حملات خسارت‌بارتری انجام می‌دهد
کد خبر: 342345
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: موضع ثابت ملی ما و تمامی اقداماتی که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انجام می‌دهند دفاع از کشوری است که نزدیک به شش سال در معرض تجاوز قرار گرفته است. ما می‌خواهیم به ائتلاف متجاوز عربستان و آمریکا و امارات بگوییم که شیون و زاری و تهدیدات و محکومیت‌تان هر اندازه باشد ما را متوقف نخواهد کرد. امروز بعد از این میزان تلاش برای بزرگنمایی و اقدام برای دادن ابعاد دیگری به عملیات، می‌گوییم که ادامه خواهیم داد چراکه این تجاوز ظالمانه به یمن باید متوقف شود. چرا باید خون مردم یمن ریخته شود. زمانی که چند قطره نفت جاری می‌شود قیامت به پا می‌شود اما زمانی که مردم یمن هر روز کشته می‌شوند قیامتی به پا نمی‌شود.

او درباره اینکه بعد از هدف قرار دادن آرامکو چه تغییراتی رخ خواهد داد، گفت: قطعا دردناک‌تر خواهد بود. همانطور که این عملیات دردناک بود. یک سال بعد از تجاوز در مصاحبه با المیادین گفتم که ارتش یمن توانایی موشکی برای ادامه مقابله با دشمن را دارد و ما امروز در آستانه پایان سال پنجم هستیم و اتفاقات امروز نشان می‌دهند که روند افزایش پاسخ با روندی بررسی شده و سنجیده به خوبی پیش می‌رود.

عبدالسلام در جواب اینکه آیا در آینده نزدیک عملیاتی خواهد بود یا سلاح‌های جدیدی هم وجود دارند، گفت: بله مطمئنا اولا در سطح کیفی از حیث سلاح و در سطح کمی از حیث اهداف. قبلا اثر دفاع در این حد نبود اما امروز روند هدف قرار دادن دشمن سعودی فرق کرده است. تحول بزرگی در سطح آماده‌سازی و ساخت وجود دارد و سلاح جدیدی را به میدان جنگ وارد کرده‌ایم. مهم‌ترین مساله در این مرحله از حیث استفاده از سلاح علیه متجاوزان هدف قرار دادن اهداف مؤثر است. ما می‌خواستیم نظام عربستان بفهمد که این عملیات متحول خواهد شد و تأکید کردیم که متوقف نخواهد شد. عملیات‌های زیادی در ابها، نجران و خمیس مشیط انجام دادیم و همچنین در عمق عربستان مثل حمله‌ای که در میدان نفتی الشیبه و بقیق رخ داد. زمانی که ما می‌گوییم عملیات دردناک‌تری انجام خواهیم داد یعنی ما هرگز متوقف نخواهیم شد و عملیات شدیدتری انجام خواهیم داد. کسی که به یمن تجاوز می‌کند باید در محاسبات خود بازنگری و تجاوز را متوقف کند. ادامه تجاوز به ما این حق را می‌دهد که کشورهای متجاوز را هدف قرار دهیم.

او درباره اهداف آتی از جمله حمله به اهداف امارات گفت: امارات اخیرا اعلام کرد که از یمن عقب‌نشینی کرده است و ما گفتیم این مساله خوبی است و تلاش کردیم که مراقب این عقب‌نشینی باشیم اما در حقیقت هیچ چیزی نبود آخرین چیزی که شاهد آن بودیم حمله جنگنده‌های امارات بود. بمباران تا به امروز ادامه داشته است. امارات همچنان به محاصره ادامه می‌دهد. ما همچنان امیدواریم که امارات خوب بفهمد که باید فورا از یمن عقب‌نشینی کند و دست از محاصره منطقه الدریهمی بردارد. امارات تأکید کرده که همچنان در کنار عربستان است درنتیجه ما همانطور که عربستان را هدف قرار می‌دهیم امارات را هم هدف قرار می‌دهیم. امارات همچنان در بانک اهداف ماست.

او گفت: مردم یمن تحت محاصره هستند. هیچ کسی نمی‌تواند به خارج از کشور برود. ما هرگز این وضعیت را قبول نخواهیم کرد. ما به مقاومت ادامه خواهیم داد. ما شروع‌کننده نیستیم متجاوزان شروع کننده هستند. ما می‌گوییم که جنگ را متوقف کنید و ما آماده روابط خوبی با همسایگان هستیم. آن‌ها این گزینه را رها کردند ما نیز به دفاع ادامه می‌دهیم.

عبدالسلام درباره سفر اخیرش به تهران و دیدار با سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: این سفر بسیار موفقیت‌آمیز بود. ما از رهبری و مردم و دولت ایران به خاطر نقش و موضع مسؤولانه در قبال مساله یمن قدردانی می‌کنیم. ما به عنوان نماینده دولت نجات ملی و شورای سیاسی در صنعا سفرمان رسمی بود. ما شاهد استقبال گرم بودیم. سید علی خامنه‌ای به صورت واضح به ما گفتند: ما از وحدت یمن حمایت می‌کنیم و قدرت یمن در وحدتش است. ایشان فرمودند: مردم یمن مردم بزرگی هستند و تاریخی از مبارزه و فداکاری دارند و طرف مقابل از چنین ارزش‌هایی برخوردار نبود و هیچ چیز جز پول ندارد و پول هرگز در مقابل مردمی مؤمن پایدار نخواهد بود. ایشان درباره مشکلات منطقه صحبت کردند و اینکه آمریکا برای خدمت به اسرائیل این مشکلات را به وجود می‌آورد و همزیستی در یمن و منطقه باید مبتنی بر وحدت اسلامی و عربی باشد نه طایفه‌گرایی و مذهبی. ایشان به صورت واضح درباره عظمت یمنی‌ها و نقش قهرمانانه آن‌ها در مقابله با متجاوزان صحبت کرد و این شجاعت را ستوده و جنایت‌ها را محکوم کردند. ایشان در یک کلام گفتند: من دیگر نمی‌توانم شاهد این جنایت‌ها باشم و از این جنایت‌ها و وحشی‌گری تعجب می‌کنم. ایشان افزودند که غرب تظاهر به انسانیت می‌کند اما در باطن درنده‌خو و وحشی است. ما چنین سخنی را از هر مسؤولی بشنویم به آن افتخار می‌کنیم حال اگر از جانب رهبر انقلاب اسلامی ایران باشد بیشتر افتخار می‌کنیم و این باعث شد ما بفهمیم که موضع ایران ثابت است. ما زمانی که درباره ایران صحبت می‌کنیم با افتخار صحبت می‌کنیم. مواضع ایران مواضعی شریفانه است. ما در این سفر به کشورهای دیگر اروپا و آسیا و منطقه می‌رویم و از کسانی که بخواهند با ما ارتباط برقرار کنند استقبال می‌کنیم. هر کشوری بخواهد ما به آنجا سفر می‌کنیم مهم توافق با احترام به حاکمیت کشور و استقلال و کرامت مردم یمن است. موضع ایران اینگونه است. موضع سوریه و عراق و برخی کشورهای عربی دیگر و اروپایی هم اینگونه هستند. ما در این سفر درباره مسائل دیگر صحبت نکردیم. صحبتمان درباره افق سیاسی حل بحران بود. پیشنهادی وجود داشت درباره اینکه مذاکره یمنی-یمنی باشد و ما تأکید می‌کنیم که در یمن شراکت وجود داشته باشد و یک طرف نباید به تنهایی سیطره یابد. ما بر آرمان‌های واضح خود درباره طرح آمریکا و اسرائیل و موضع خود درباره حمایت از مقاومت تأکید کردیم. موضع ثابت ایران حمایت گسترده از مردم یمن و ادامه مقابله با طرح آمریکا و اسرائیل بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها