کد خبر: 342349
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویزای هیات اعزامی ایران به نیویورک صادر نشد؟/ ظریف: فعلا ویزا نداریم/ ایران چه تصمیمی برای سفر به نیویورک می‌گیرد؟

برخی اخبار غیررسمی خبر از احتمال صادر نشدن ویزا برای هیات ایرانی عازم به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک می‌دهد.

ویزای هیات اعزامی ایران به نیویورک صادر نشد؟/ ظریف: فعلا ویزا نداریم/ ایران چه تصمیمی برای سفر به نیویورک می‌گیرد؟
کد خبر: 342349
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز برخی اخبار غیررسمی و شنیده‌ها از احتمال صادر نشدن ویزا برای هیات ایرانی عازم به نیویورک حکایت می‌کرد. گفته می‌شود در حالی‌که نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دوم مهرماه برگزار می‌شود و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سوم مهر در این مجمع برنامه سخنرانی داشته است، اما تاکنون برای هیات ایرانی که عازم نیویورک است، ویزایی از طرف دولت آمریکا صادر نشده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به تسنیم گفت: « سفرم به نیویورک قطعی نشده است .»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما همراه رئیس‌جمهور به نیویورک خواهید رفت؟ بیان کرد: «ببینیم چه می‌شود، فعلا قطعی نشده است و فعلاً ویزا نداریم.»

این اخبار که تا ساعات ابتدایی امروز در حد شنیده بود، ظهر امروز به خبرگزاری‌ها کشیده شد. باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در این باره نوشته است: «شنیده‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه هیچ ویزایی برای هیات مقدماتی سفر رئیس‌جمهور به نیویورک صادر نشده است.»

این خبرگزاری در خبر خود تاکید کرده است: «این در حالی است که برای انجام سفر آقای روحانی و حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد لازم بود تا روز چهارشنبه ویزا‌های هیات مقدماتی صادر شود تا آنها مقدمات سفر او به نیویورک را فراهم کنند. باتوجه به عدم صدور ویزا، به احتمال زیاد سفر رئیس جمهور و وزیر امورخارجه لغو خواهد شد، حتی اگر فردا این روادید صادر شود هم عملا امکان این سفر وجود نخواهد داشت.»

همچنین ایسنا در این باره نوشت: «با توجه به این که دولت آمریکا هنوز برای تیم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به نیویورک ویزا صادر نکرده است و باید هیات مقدماتی ایران پیش از این برای انجام مقدمات سفر عازم نیویورک شده باشد، به علت عدم صدور ویزا تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و ایران در حال تصمیم‌گیری در مورد انجام و یا عدم انجام این سفر است. دولت آمریکا در اقدامی خصمانه تاکنون برای اعضای هیات ایران برای سفر به نیویورک ویزایی صادر نکرده است.»

این اخبار در حالی منتشر می‌‌شود که علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در روز دوشنبه، سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، را به نیویورک حتمی دانسته بود.

همچنین در روزهای گذشته بحث مذاکره ایران و آمریکا در صورت سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک در رسانه‌ها بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

مقامات ایران اعلام کرده‌اند که مذاکرات را بدون برداشته شدن کامل تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام نخواهند داد.

علاوه بر این «اسکای‌نیوز عربی» در توییتر خود در این خصوص نوشت: اگر واشنگتن تا ساعات آینده ویزای ورود روحانی به آمریکا را صادر نکند، ممکن است رئیس‌جمهور ایران نتواند در سازمان ملل حضور پیدا کند.

اسکای‌نیوز

خبرگزاری رویترز هم در حساب توییتری خود نوشت: «رسانه دولتی ایران گزارش داد در صورت عدم صدور ویزا برای رئیس جمهور، ممکن است سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل لغو شود.»

رویترز - ویزا برای هیات نیویورک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها