کد خبر: 342357
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی قزاقستان

محمد بنا، مربی تیم ملی کشتی فرنگی، پس از این مسابقات با دفاع از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «سه سهمیه المپیک را همراه با سه مدال برنز گرفتیم. نسبت به تیم جوانی که داشتیم هم از این عملکرد راضی هستم و هم نیستم. در مجموع اینکه سه سهمیه گرفتیم قابل قبول بود، چون روسیه که قهرمان جهان شد هم مثل ما سه سهمیه گرفت.»

بررسی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی قزاقستان
کد خبر: 342357
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از تاریخ 23 تا 26 شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این مسابقات با سه مدال برنزِ علیرضا نجاتی، سعید عبدولی و محمدعلی گرایی در جایگاه چهارم دنیا ایستاد.

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه هشت بر صفر شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه هشت بر صفر مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. او در دور بعد مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه هفت بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او با پیروزی در این دیدار ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت و با نتیجه هفت بر پنج به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

نجاتی

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه چهار بر 2 مغلوب استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. دلخانی پس از مبارزه در جدول بازنده‌ها در مسابقه برای کسب مدال برنز شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. تاب در این گروه مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه پنج بر سه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر یک مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، کاویانی‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. سپس با پیروزی هفت بر سه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت. گرایی در دیدار بعد با نتیجه 9 بر 6 از سد کارپت چالیان دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

گرایی

سعید عبدولی در وزن 82 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل پیتر نوواک از چک به برتری دست یافت و گام به مرحله بعد گذاشت. او در این مرحله با نتیجه 2 بر یک از سد ادلان آکییف گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه هشت بر پنج مغلوب رفیق حسینوف، دارنده مدال برنز 2018 اروپا از آذربایجان، شد و شانس حضور در فینال را از دست داد و به دیدار رده‌بندی رفت. او در این دیدار با نتیجه هفت بر صفر یوری شکریوبا از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

عبدولی

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 2 بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد، او در دور بعد و در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. اما در ادامه از دور این رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه پنج بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت، او در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه هفت بر سه به برتری دست یافت. ساروی تا نیمه‌نهایی پیش رفت، اما موفق به کسب مدال نشد.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی در دور نخست با نتیجه سه بر یک از سد استپان داوید از چک گذشت. او در دور بعد مقابل سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه 6 بر چهار به پیروزی دست یافت و در دور سوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی مومینجان عبداله یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه سه بر یک مغلوب کرد و با کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. قاسمی در این مرحله مقابل اسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه 6 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. قاسمی در این دیدار مقابل هیکی نابی دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان با نتیجه هشت بر صفر، و با توجه به سه اخطار داوران، مغلوب و پنجم شد.

محمد بنا ، مربی تیم ملی کشتی فرنگی، پس از این مسابقات با دفاع از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «سه سهمیه المپیک را همراه با سه مدال برنز گرفتیم. نسبت به تیم جوانی که داشتیم هم از این عملکرد راضی هستم و هم نیستم. در مجموع اینکه سه سهمیه گرفتیم قابل قبول بود، چون روسیه که قهرمان جهان شد هم مثل ما سه سهمیه گرفت.»

کشتی فرنگی جزو رشته‌هایی است که در دوره‌های مختلف المپیک یکی از امید‌های مدال‌آوری کاروان ایران بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها